Peste 220.000 de elevi de clasa a VII-a au sustinut tezele cu subiect unic la matematica si romana. Cel putin la proba de la ultima disciplina, copiii au trebuit sa treaca de doua capcane, prin care „specialistii“ ministrului Adomnitei-s
Peste 220.000 de elevi de clasa a VII-a au sustinut tezele cu subiect unic la matematica si romana. Cel putin la proba de la ultima disciplina, copiii au trebuit sa treaca de doua capcane, prin care „specialistii“ ministrului Adomnitei-steluta au incercat sa-i incurce. Prima era legata de functia sintactica a cuvantului „ma-ta“ si cea de a doua privea caracterizarea unui personaj literar in minimum opt randuri.

Greselile si superficialitatea autorilor subiectelor de la teza cu subiect unic de la Limba si Literatura Romana au dovedit cu prisosinta „profesionalismul“ aparatului functionaresc din jurul actualului ministru el educatiei, Cristian Adomnitei. Elevii au trebuit sa ocoleasca mai multe capcane. In primul rand, potrivit baremului de corectare, elevii trebuiau sa considere ca fiind un singur cuvant sintagma „ma-ta“ si sa-i afle functia sintactica. Insa o buna parte dintre ei au riscat, ignorand baremul de corectare, si au rezolvat corect exercitiul 5, demonstrand ca este vorba de doua cuvinte: un subiect si un atribut adj ectival posesiv. Ca sa musamalizeze greseala „profesionistilor“ si sa ascunda gunoiul sub pres, comisiile de corectare nu au depunctat pe nimeni, acordand cele 20 de sutimi, deopotriva, celor care au rezolvat exercitiul potrivit gramaticii limbii romane, precum si celor care au tinut cont de baremul acordat gresit. Altfel spus, au primit punctaj maxim si elevii bine pregatiti si cei foarte slabi.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.