Fabryo Corporation intentioneaza ca pe termen scurt sa devina lider de piata pe segmentul lacuri, unde detine deja o pozitie-cheie in special pe baza Savana Lac cu Teflon, care a inregistrat, anul trecut, vanzari duble fata de 2005, ne-a spus Marga A

Fabryo Corporation intentioneaza ca pe termen scurt sa devina lider de piata pe segmentul lacuri, unde detine deja o pozitie-cheie in special pe baza Savana Lac cu Teflon, care a inregistrat, anul trecut, vanzari duble fata de 2005, ne-a spus Marga Alexe, directorul de marketing al companiei. Pe termen lung, continua aceasta, Fabryo vrea sa devina lider de piata pe vopseluri, unde detin in prezent pozitia a treia, pozitie pe care doresc s-o consolideze pana la sfarsitul acestui an. Procesul de rebranding prin care a trecut Guzu Chim in 2006, devenind Fabryo, a fost practic cerut de piata, iar schimbarea s-a dovedit de bun augur pentru companie, noul nume fiind mult mai bine perceput printre clienti. "In momentul in care distribuitorii si partenerii nostri au vazut noul nostru centru de productie au inteles imediat de ce a fost nevoie de un rebranding. Guzu Chim nu mai reprezenta nivelul la care ajunsese compania, practic numele a trebuit sa vina din spate si sa sustina realitatea din piata. Numele a fost foarte bine primit, si de distribuitori, si de consumatori si ne-a sustinut in lansarea gamei premium de produse cu Teflon". Pentru acest an, ca si in 2006, vopselele lavabile vor continua sa detina principala pondere la vanzari.

Estimeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri pentru acest an

Fabryo Corporation va inregistra in acest an o crestere de 30% a cifrei de afaceri, nivel similar cu cel din 2006, a declarat Daniel Guzu, directorul general al Fabryo Corporation. "Pentru 2007 estimam... consolidarea pozitiei pe piata, in conditiile in care 2007 va transa, probabil, mai clar locul fiecarui jucator pe piata", a continuat acesta.
Pana in prezent piata romaneasca s-a dovedit foarte dinamica si cu clasamente care se schimba de la an la an pe fiecare segment in parte, insa odata cu maturizarea pietei competitorii se vor delimita mai clar, explica directorul de marketing al Fabryo.
Producatorul de lacuri si vopsele a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri in valoare de 32,5 milioane EUR, in crestere cu 30% in comparatie cu 2005, a anuntat compania. Vopselele lavabile detin cea mai mare pondere din cifra de afaceri, 36% in vreme ce Innenweiss continua sa fie cea mai vanduta vopsea pe categoria ei, generand 18% din cifra de afaceri. Emailurile au reprezentat 26% din totalul vanzarilor, marca Satin fiind cea mai vanduta din categorie, cu vanzari in valoare de 12% din cifra de afaceri totala.

Vanzarile de vopsea lavabila Savana cu Teflon®Surface

Protector au egalat vanzarile de vopsea Savana, in conditiile in care produsele cu Teflon®Surface Protector au fost lansate in cea de-a doua parte a anului. In comparatie cu 2005, Fabryo a inregistrat o crestere de 110% in termeni de volum pe segmentul de lacuri si de 55% pe segmentul de vopsele. "In 2006 ne-am atins obiectivele propuse, cresterea cu 30% a cifrei de afaceri, finalizarea investitiilor si extinderea portofoliului de produse pe segmentul premium" spune Guzu. 2006 este considerat anul investitiilor pentru Fabryo avand in vedere sumele alocate pentru procesul de rebranding, definitivarea centrului de productie in valoare de 15 mil EUR, protectia mediului si lansarea de noi produse. "In 2006 am facut trecerea de la Guzu Chim la Fabryo, am semnat parteneriatul cu fondul de investitii Oresa Ventures, am incheiat un parteneriat pe termen lung cu DuPont, ne-am apropiat de finalizarea centrului de productie si am lansat gama de produse cu Teflon, prima gama cu Teflon®Surface Protector din Romania", a precizat Alexe.
Cifra de afaceri a companiei Fabryo Corporation a crescut constant in ultimii ani. In 2002 compania inregistra o cifra de afaceri de 6.400.000 EUR, pentru ca in 2005 sa atinga o cifra de afaceri de 25 mil. EUR.
Peste 70% din cifra de afaceri a fost generata de vanzarile de vopsele, lacuri si produse conexe, in vreme ce restul de 26% a fost reprezentat de produse ca adezivi, solventi si produse pentru intretinerea masinii.

Cea mai mare pondere din vanzari o detine retail-ul

Vanzarile Fabryo se orienteaza, preponderent catre retail, consumatorii finali fiind cei mai importanti clienti, spune Alexe. Aceasta datorita retelei de distributie "foarte eficiente" pe care compania o detine. Si la propriu, si la figurat cei mai importanti clienti sunt consumatorii finali, utilizatorii casnici. Suntem, insa, foarte bine reprezentati si la nivel de conturi-cheie", afirma oficialul Fabryo.
Fabryo este al treilea producator de vopsea pe piata romaneasca, dupa Dufa si Policolor, cu o cota de piata de 18%. Portofoliul companiei include lacuri, vopsele, emailuri, amorse, adezivi, grund si produse chimice pentru autoturisme. Compania finalizeaza anul acesta cel mai mare centru de productie de vopsea din Europa de Est.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.