Compania Oil Terminal vizeaza pentru acest an investitii de 100 milioane euro pentru modernizare, in scopul cresterii capacitatii de stocare cu peste 35%, a declarat Mircea Taiss, seful programelor de dezvoltare a companiei. "Oil Terminal va investi
Compania Oil Terminal vizeaza pentru acest an investitii de 100 milioane euro pentru modernizare, in scopul cresterii capacitatii de stocare cu peste 35%, a declarat Mircea Taiss, seful programelor de dezvoltare a companiei. "Oil Terminal va investi in acest an aproximativ 100 milioane euro, pentru modernizarea instalatiilor, relocarea unui depozit din Constanta langa depozitul din afara orasului si pentru construirea unor rezervoare mai mari in locul celor de capacitate redusa.
Prin aceste investitii urmarim cresterea capacitatii de stocare cu 35%, de la 1,7 milioane tone titei la 2,3 milioane tone titei", a declarat Mircea Taiss.
"Odata cu noile norme privind legislatia de mediu si de urbanism, depozitul pe care compania il detine in centrul Constantei va trebui desfiintat. Terenul pe care se afla acest depozit si care apartine Oil Terminal se intinde pe o suprafata de circa 60 de hectare. In urmatoarea perioada, odata cu dezafectarea depozitului, Oil Terminal va incerca sa valorifice acest teren, prin dezvoltarea unor proiecte imobiliare, tinand cont si de pozitia favorabila a terenului in cadrul orasului Constanta", a continuat oficialul companiei. De asemenea, seful programelor de dezvoltare a companiei a anuntat ca Oil Terminal Constanta va face parte din consortiul statelor participante la realizarea oleoductului paneuropean Constanta - Trieste. "Pe 3-4 iulie, se vor intalni la sediul Oil Terminal din Constanta reprezentantii celor cinci state, participante la realizarea oleoductului paneuropean Constanta - Trieste, pentru a intocmi si semna actul constitutiv al companiei care va administra acest proiect", a declarat Taiss. Costurile acestui proiect sunt prevazute la aproximativ 3,5 miliarde euro. Lungimea totala a oleoductului este de circa 1.350 kilometri, din care 650 kilometri sunt pe teritoriul Romaniei. "Conducta Constanta-Pitesti exista deja, urmand a se construi restul si moderniza actuala magistrala", a relatat seful de dezvoltare al Oil Terminal. Oleoductul Constanta - Trieste va face legatura cu oleoductul Transalpina, de la Trieste spre nordul Germaniei (Hamburg). Conducta paneuropeana va traversa Romania, Serbia, Croatia, Slovenia si Italia.
Oil Terminal SA Constanta ocupa o pozitie strategica in zona Marii Negre, fiind cel mai mare operator pe mare, specializat in vehicularea titeiului, produselor petroliere si petrochimice lichide. Compania reprezinta unul dintre cele mai mari terminale din sud-estul Europei. Compania avea la sfarsitul anului trecut o capacitate de stocare de 1,7 milioane tone titei si o capacitate de vehiculare de 24 milioane tone titei pe an.
Oil Terminal a incheiat anul 2006 cu un profit net de 1,56 milioane lei, de aproape patru ori mai mic decat in anul anterior, cand rezultatul net a fost de 6,06 milioane lei. Cifra de afaceri a companiei a fost anul trecut de 121,5 milioane lei, cu 5% mai mica decat in anul anterior, cand operatorul a obtinut o cifra de afaceri de 128 milioane lei.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.