Romanii care vor sa intre cu masina in provincia Kosovo, fie doar pentru a tranzita acest teritoriu, sunt obligati sa achite o taxa exagerat de mare. Este vorba despre o asa-zisa asigurare auto, valabila de regula doua saptamani si care costa 50 de
Romanii care vor sa intre cu masina in provincia Kosovo, fie doar pentru a tranzita acest teritoriu, sunt obligati sa achite o taxa exagerat de mare. Este vorba despre o asa-zisa asigurare auto, valabila de regula doua saptamani si care costa 50 de euro. Autoritatile kosovare sustin ca au luat aceasta masura din cauza numarului mare de accidente rutiere care au loc in provincie. Acest lucru a facut ca nici un asigurator european consacrat sa nu incheie polite valabile in Kosovo, din cauza gradului mare de risc.

Aceasta politica a fost mana cereasca pentru societatile albaneze de asigurari care opereaza aici. Aceste s-au organizat sub forma unui cartel care se angajaza sa preia riscurile pentru autovehiculele straine din Kosovo. Nu este insa vorba de o asigurare optionala, de tipul Casco, spre exemplu, ci una obligatorie. Autoritatile de la frontiera provinciei Kosovo, care nu a capatat deocamdata statut de tara independenta, conditineaza accesul in zona de plata acestui bir auto. De pe urma acestei masuri castiga doar firmele private de asigurari, ca re oricum platesc din doi in doi daunele pentru masinile avariate.

O alta aberatie a taxei de intrare in Kosovo este faptul ca nu tine cont de caracteristicile vehiculelor. Fie ca vrei sa tranzitezi provincia cu o Dacie sau cu o limuzina de lux, asiguraea obligatorie este aceeasi: 50 de euro pentru 14 zile. Un calcul simplu arata ca, pentru ca un autoturism sa fie asigurat un an de zile, trebuie platit peste 1.200 de euro. Cum este vorba doar de o asigurare de tip RCA, aceasta este practic cea mai scumpa de acest gen din Europa. Singurele vehicule care sunt scutite de plata acestei taxe sunt cele militare si cele ale corpului diplomatic.

Coruptia il desfiinteaza pe premierul Israelului
Acuzatii de coruptie si anchete pe numele premierului israelian Ehud Olmert. Saptamana aceasta va fi facut public raportul Winograd cu privire la dezastrul militar de la Beirut. Multe voci cer demisia lui Olmert.



Incet, dar sigur, Ehud Olmert (foto) se indreapta catre falimentul politic. Recent a incercat prin actiuni diplomatice pe frontul palestinian si arab sa dea putina stralucire imaginii sale de lider perdant, dar cariera sa politica sta sa apuna. In timp ce mass media se pregatea sa toace raportul Comisiei Winograd, care va fi prezentat maine, judecatorul israelian insarcinat cu verificarea institutiilor publice a recomandat deschiderea unei anchete penale pe numele premierului Olmert, pentru un posibil conflict de interese in perioada in care era ministru al industriilor si comertului.

Doborat de magistrati
Premierul este deja in stare de cercetare pentru privatizarea Bancii Leumi, in anul 2005, cand era ministru al Finantelor in guvernul lui Ariel Sharon. Mai mult, judecatorul Micha Lindenstrauss a stabilit existenta unui posibil conflict de interese intr-o afacere de milioane de dolari in care a fost implicat Olmert in 2003, la vremea aceea ministru, cand ar fi acordat finantari publice pentru crearea unei societati private apartinand unuia dintre apropiatii sai fideli, avocatul Ori Messer.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.