Dupa doua recente decese coregrafice in repertoriu - "Lacul lebedelor", "Coppelia" - iata ca Opera Nationala s-a lansat compensativ in cooptarea unei lucrari de dans romantic - baletul "Corsarul" de Adolphe Adam. Evident, avem un public pentru acest
Dupa doua recente decese coregrafice in repertoriu - "Lacul lebedelor", "Coppelia" - iata ca Opera Nationala s-a lansat compensativ in cooptarea unei lucrari de dans romantic - baletul "Corsarul" de Adolphe Adam. Evident, avem un public pentru acest tip de spectacol, un public care aplauda la fouettè, manej, piruete, prize, pas de deux, pointe, variatiuni etc. Asta s-a si intamplat, chiar cu o generozitate care depasea asteptarile sambata seara. "Corsarul" este o productie istorica ce a cumulat pe rand subiectul englez al lui Byron, muzica francezului Adam, coregrafia italiana a lui Galzerani si cea ruseasca a lui Petipa. Treptat, partitura s-a umplut de adausuri venind de la Drigo, Pugni, Delibes si alcatuind un autentic almanah de rutine ritmice si melodice utile pentru performantele virtuoze ale dansatorilor. Apreciem aici osardia dirijorului Ciprian Teodorascu si a orchestrei, pentru a face fata stilului pompieristic al acestui discurs muzical. Cu plusurile pantomimelor, focuri de revolver si o mica furtuna pe mare, "Corsarul" ramane doar o banda desenata, realizata in stilul baletului clasic, recompus acum si aici dupa Petipa de catre coregraful Vasily Medvedev de la Teatrul Mariinski din St. Petersburg, servit cu talent de scenografia aluziv orientalista a Adrianei Urmuzescu. Compania de balet a cheltuit multa energie in dansuri de grup mare sau mic, unele atragatoare, altele doar suspendand actiunea si alunecand spre un decorativism desuet. Cateva reliefuri ale distributiei merita aprecieri - Gigel Ungureanu, Gabriela Popovici, Traian Vlas, Madalina Slateanu, George Mocanu. Prim planul solistic apartine lui Ovidiu Matei Iancu (Corsarul) si Vlad Toader care
si-au impartit frateste cu Corina Dumitrescu celebrul "Pas de deux", singura pagina faimoasa a baletului. Stralucind cu lumina unei stele de prima marime, Corina Dumitrescu a meritat ovatiile publicului, convingandu-ne ca titlul premierei ar fi trebuit sa fie "Medora", eroina pe care ea a creat-o cu superba si ardenta sa personalitate artistica.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.