psihic al individului (inconstientul) ce are - diferit de constiinta! - un suport impersonal, colectiv, fiind rezultatul unor arhetipuri, adica niste forme preexistente "ca baza mostenita a psihicului".
Reputat specialist in astrologie si parapsihologie, Lewis se intoarce la maestri, chiar daca Zung delimitase cumva psihanaliza de ocultism (dar era de acord cu telepatia, de exemplu). Profesorul James R. Lewis, tradus in limba romana de Oana Gradinaru, este unul din cei mai importanti autori in domeniul miscarilor religioase netraditionale, editand singurul jurnal academic dedicat relatiilor alternative si fiind presedintele Departamentului Studiilor Religioase la "World University of America".
"The Dream Encyclopedia" aparuta in 1995 si de curand talmacita in Romania este o inspirata trecere in revista, in 400 de pagini, a unui fenomen ce suscita inca interesul, cel putin in egala masura cu al studiilor despre zodii si potriviri astrale. Trecand prin Adler, Bergson si chiar Eliade, Lewis nu se sfieste sa abordeze probleme controversate, precum Biblia vs. vise, deja-vu-ul, experientele de extracorporalitate sau halucinatiile.
De retinut si conectiile autorului cu literatura si filosofia Chucher, Castomedia, Descartes, Faucault, Homer, Kafka, Pascal, dar si cu "personaje sau opere cunoscute in care s-a reflectat tema onirica: Ghilgames, ingerii, Upanisadele, Vedele etc. - ca sa nu mai vorbim si de elementele senzationale, din yoga sau vodoo.
Discutand despre vise si viziuni, de la teorii antice la cele moderne, trecand prin toate perioadele "istorice" in care s-a facut apel la "viata ca vis" (de la modul poetic, teatral, pana la cel mistic si cel al narcomanilor), Lewis abordeaza psihologic "revenirea", al carei scop nu este sa ascunda ci sa comunice un lucru semnificativ constiintei. A cerceta somnia, pana la "efectul" REM (rapid eye moment), dincolo de aspectul mitologic, este un fapt fascinant, de la visul lucid analizat si de Aristotel si pana la miscarea New Age. Abordarea se face prin prisma mai multor culturi, mai multor "ochi de dinauntru", delimitand 250 de subiecte intre cosmar si arta, concluzionand ca VISELE influenteaza decisiv viata cotidiana, istoria, civilizatia. Probabil ca sectiunea care va trezi cel mai mult curiozitatea cititorilor este cea finala, dedicata celor aproximativ 700 de simboluri ale imaginilor ce ne apar in somn, prin care vom ajunge cu siguranta la revelatii privind (supra)eul...
De exemplu, Lewis explica: a visa un mort nu este neaparat un semn prevestitor ci doar unul legat de anxietate, abandonare a unei parti vechi din sine, rupere de trecut, deci autotransformare, cadavrul putand simboliza devitalizarea, rutina "mortului viu". De asemenea, aparitia apei in imaginile noastre nocturne semnifica emotii si inconstientul insusi, Freud gasind aici si aluzia erotica (sexul implica un schimb de fluide). Acestea si multe altele va vor fi explicate intr-un adevarat dictionar de simboluri onirice, in care va veti (re)descoperi cu teama sau cu mirare - dar sigur nu va veti plictisi in fata unei lecturi ce reprezinta un filon mereu explorat dar inca enigmatic al "umbrelor" din noi.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Horoscop săptămânal: Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în...
Sursa: garbo.ro
-
Irina Columbeanu revine la pasiunea pentru artă. Tânăra își prezintă...
Sursa: kudika.ro