Grupul Renault isi bazeaza constructia modelului Logan pe convingerea ca este nevoie de automobile simple chiar si in tarile dezvoltate. Ideea este de a vinde o masina ieftina, simpla, functionala, dar fara valoare adaugata, au precizat oficialii Ren

Grupul Renault isi bazeaza constructia modelului Logan pe convingerea ca este nevoie de automobile simple chiar si in tarile dezvoltate. Ideea este de a vinde o masina ieftina, simpla, functionala, dar fara valoare adaugata, au precizat oficialii Renault la lansarea Logan in India.
"E o nevoie globala de masini simple chiar si in tarile dezvoltate", a mentionat Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault - Nissan.
El a precizat ca o masina simpla nu inseamna neaparat masina de dimensiuni mici, iar "o masina cu un cost redus nu e neaparat de proasta calitate, ci una foarte functionala, dar fara valoare adaugata". Vicepresedintele pentru produs, strategie si planning la Renault, Patrick Pelata, a spus ca filosofia Logan este simplitatea si a adaugat ca multi clienti din Europa de Vest vor o masina simpla, fiabila si de incredere, in locul uneia sofisticate.
Oficialul Renault considera ca Logan a iscat un fals razboi in industria auto. "Stim ca Toyota si Hyundai sustin ca vor dezvolta masini foarte ieftine, insa nu stim ce si unde", a subliniat Pelata, citat de NewsIn.
Grupul Renault a inceput recent productia modelului Logan cu volan pe partea dreapta in India si vrea sa produca anul acesta 50.000 de unitati.

Iranul cere cu 50% mai mult decat poate oferi Renault

Logan e produs in prezent in Romania, Rusia, Columbia, Maroc, India si Iran. Iranul este una dintre pietele cu cel mai mare potential pentru grupul francez, deoarece in prima saptamana de comenzi, 85.000 de iranieni au platit un avans si s-au inscris pe liste. "In Iran, cererea e cu 30 - 50% peste cat putem noi oferi. E o afacere riscanta, dar sa fii un bun antreprenor e riscant. Renault este bine pregatita pentru Iran, si nu cred ca ne poate impiedica vreun motiv politic sa facem ce ne-am propus", a mai spus Pelata.
Renault ar trebui sa ajunga in Iran la o productie anuala de 300.000 de unitati, iar in 2009, grupul si-a propus sa produca in lume peste 700.000-800.000 de masini Logan. Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 248.000 de unitati, iar tinta pentru 2007 este de 400.000 de unitati.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.