Drepturile de autor ale campaniei "Normal. Sibiu, tanar din 1191", realizata de GAV/Scholz & Friends, au fost incalcate prin aparitia unei campanii cu titlu aproape identic, intitulata "Real. Sibiu, tanar din 1191". Falsa campanie este legata de fost

Drepturile de autor ale campaniei "Normal. Sibiu, tanar din 1191", realizata de GAV/Scholz & Friends, au fost incalcate prin aparitia unei campanii cu titlu aproape identic, intitulata "Real. Sibiu, tanar din 1191". Falsa campanie este legata de fostul director de comunicare al primarului Klaus Johannis, Marius Constantin. Saptamana trecuta a fost marcata astfel, dupa cum informeaza Mediafax, de o demisie dubla a acestuia din urma - din functia de secretar al Asociatiei Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007, pe de o parte, si din cea de director al Serviciului de Comunicare din Primaria Sibiu, pe de alta.

Falsa campanie a aparut pe plan local si a fost stopata

In acest context, primarul Sibiului a recunoscut joi ca exista o legatura intre demisia directorului de comunicare din cadrul primariei locale si o alta campanie de promovare a programului "Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007", dupa ce aceasta s-a dovedit a fi o eroare, fapt pentru care a si fost oprita. Klaus Johannis a subliniat: "Campania "Real. Sibiu, tanar din 1191" a fost o initiativa care s-a dorit foarte locala, dar s-a mers prea departe. Afisele au aparut dintr-o eroare si am stopat campania". Astfel, sloganul "Real. Sibiu, tanar din 1191" a fost lansat in urma cu o saptamana, la Sibiu, prin intermediul unei serii de afise si machete de presa, care au fost distribuite fara aprobarea Ministerului Culturii si Cultelor (MCC). Toate acestea in conditiile in care intre MCC si agentia GAV/Scholz & Friends exista un contract pentru promovarea programului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007", iar sloganul "Real. Sibiu, tanar din 1191", similar celui creat de GAV/Scholz & Friends nu a fost creat de aceasta.

Au fost incalcate drepturile de autor ale GAV/Scholz & Friends

Sergiu Nistor, comisarul programului de promovare a Sibiului pe plan european, a subliniat: "Avem o singura firma cu care lucram, GAV, care a propus conceptul "Normal. Sibiu, tanar din 1191" si il deruleaza. La nivel local, in Sibiu, pot fi diverse firme care sa tipareasca afise, sa imprime pixuri cu elementele campaniei create de GAV. Noi am cesionat folosirea elementelor campaniei "Normal. Sibiu, tanar din 1191" catre Asociatia Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007, pentru a le folosi. Faptul ca au fost schimbate prin "Real. Sibiu, tanar din 1191" este o problema de drepturi de autor". In acest context, oficialul a mentionat ca MCC mentine contractul cu GAV/Scholz & Friends, neintentionand sa faca intelegeri cu alte firme pentru comunicarea programului "Sibiu 2007". De cealalta parte, desi direct implicat in aparitia falsei campanii "Real. Sibiu, tanar din 1191", Marius Constantin, fostul secretar al Asociatiei Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007 si director al Serviciului de Comunicare din Primaria Sibiu, a refuzat sa faca orice comentariu cu privire la acest incident.
Compania GAV/Scholz&Friends a castigat in iunie 2006 licitatia organizata de Ministerul Culturii si Cultelor pentru promovarea programului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007", bugetul campaniei de comunicare fiind de 3,22 milioane lei (32,2 miliarde lei vechi), fara TVA. GAV a demarat apoi campania de promovare a Sibiului la nivel national si international, sub sloganul "Normal. Sibiu, tanar din 1191".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.