Campania Radio Guerrilla se desfasoara sub sloganul (ce depaseste, credem noi, limitele aluziei de bun simt) "Rescrie Miorita! Foloseste-ti oaiele!", fiind completata apoi, in print, pe TV si Internet, de "exprimari vizuale" de aceeasi factura. Toate acestea urmaresc, dupa cum ne-a declarat Dan Amariei, Deputy Creative Director in cadrul Propaganda, sa fie un dus rece pentru romani, cu intentia de a-i scoate din adevaratul arhetip al resemnarii generat de ceea ce a devenit un simbol national: balada Miorita.
In ceea ce priveste ideea de la care s-a pornit, perfect de acord. Caci, intr-adevar, ceea ce se limita, in vremurile imemoriale ale folclorului romanesc, la o cumintenie (nu stim cat de condamnabila) a omului simplu in fata sortii, s-a transformat in zilele noastre intr-o stare generalizata, destructiva la scara larga, a societatii. Dar, cum "drumul spre iad e pavat cu bune intentii", si in cazul acesta, esenta se pierde pe drum - sau in aparenta. Nedumerirea cea mare vine in confruntarea cu parafrazarea implicita a unei vorbe din popor - "cui pe cui se scoate". De cand poate fi eradicata o "mizerie" printr-o alta, de orice fel ar fi aceasta din urma? Ca "sexul vinde", o vedem cu varf si indesat, iar publicitatea este prima care ne aminteste de acest lucru. Si o face in mod constant, prin toate mijloacele pe care le are la dispozitie. Intrebarea este pana unde? In cazul de fata cel putin, nu multe limite par a fi ramas in picioare, in conditiile in care neclaritatea imaginii si jocurile de cuvinte, departe de a cultiva subtilitatea transmiterii unui mesaj, nu fac decat sa compromita efortul imaginativ al receptorului - in acest caz, totul este mult prea evident pentru ca sa mai solicite un efort, cat de mic, pentru descifrarea mesajului.
"S-a dorit sa fie o campanie agresiva", insa nu este vorba de "o agresivitate vulgara si neplacuta", ne-a declarat Dan Amariei, printre altele, si copy-writer-ul campaniei. In cazul acesta, ce ar putea fi definit ca "agresivitate vulgara si neplacuta" in publicitate? Imagini de genul "revistelor pentru adulti", ce urmeaza aceeasi reteta a accesului facil din partea publicului, fie el si minor?
Dupa cum arata lucrurile, nu suntem prea departe...
"Ne-a fost teama ca, daca eram mai cuminti in print, am fi trecut neobservati", ne-a marturisit Dan Amariei, argumentand ca ideea instigarii la antiresemnare, nefiind neaparat cea mai originala, a esuat in trecut din cauza unor abordari nu atat de agresive. Care este, in acest caz, scopul real al campaniei? Schimbarea unei atitudini nocive sau impunerea cu orice pret a unui brand in mintea unui public cu simturile atrofiate sub ingramadeala (adesea) indistincta de mesaje publicitare?
Radio Guerrilla este "un luptator care incearca sa dezmorteasca mintile romanilor", a subliniat reprezentantul Propaganda, adaugand ca "muzica si toata atitudinea Guerrilla sunt indreptate catre tinerii care au ceva mai mult in cap". Laudabil. Tinerii au intr-adevar nevoie de cineva care sa-i scoata din stereotipia unei lumi careia i se supun din inertie. E trist insa ca aceasta a fost singura (sau cea mai fericita) modalitate pe care au gasit-o acesti "dezmortitori de minti" pentru a-i destepta pe cei cazuti in "somnul cel de moarte". Sa fie limbajul stradal, verbal sau vizual, ce ofera satisfactia facila a descifrarii unui intelectualism degradat, singurul pe care il mai inteleg si la care raspund tinerii romani?
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro