Autoritatea Nationala pentru Turism a incheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea comuna a turismului romanesc pe pietele externe. Pe langa unda de speranta pe care protocolul a adus-o in ochii operatorilor d

Autoritatea Nationala pentru Turism a incheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea comuna a turismului romanesc pe pietele externe. Pe langa unda de speranta pe care protocolul a adus-o in ochii operatorilor de turism autohtoni, s-a strecurat si o raza de scepticism. Asta era si de asteptat, dat fiind faptul ca autoritatile s-au gandit pentru atragerea turistilor straini la o strategie publicitara foarte "agresiva" - brosuri. Specialistii nu pariaza pe aceasta metoda.
"Pentru ca promovarea turismului romanesc pe pietele externe sa fie cu adevarat eficienta trebuie tinut cont de mai multe aspecte, unele dintre ele greu de atins", ne-a spus Gheorghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Acesta sustine ca in primul rand ar trebui suplimentat personalul birourilor - puncte de informare din tarile vizate. Mentionam ca in multe tari aceste birouri nici nu exista.
"Trebuie tinut cont de dublarea sau triplarea bugetului birourilor de informare", mentioneaza reprezentantul asociatiei. Putem spune ca banii necesari suplimentarii de personal in aceasta directie reprezinta o parte infima fata de bugetul necesar promovarii efective a turismului intern.
"Politica de promovare trebuie sa se axeze pe materiale informative cum ar fi pliantele, ziare, televiziune, adica media, precum si prin tour-operatori. Daca nu se tine cont de aceste aspecte, nu avem nicio sansa", a incheiat Fodoreanu. La toate cele enumerate se mai adauga cel putin o metoda de promovare - "Organizarea de evenimente specifice in fiecare tara vizata", este de parere Mihai Rajnita, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.

Doar brosuri

Cum spuneam, ambasadele Romaniei in strainatate si reprezentantii misiunilor diplomatice vor promova turismul romanesc in tarile unde nu exista puncte de informare, potrivit unui acord semnat ieri de Ministerul Afacerilor Externe si Autoritatea Nationala pentru Turism. Proiectul a fost
initiat, in urma cu o luna, de Departamentul pentru Diplomatie Publica. "Romania, ca destinatie turistica, va avea de castigat pentru ca interesul in privinta Romaniei a crescut in ultima perioada, mai ales ca urmare a promovarii in cadrul targurilor turistice. Ambasadorii si reprezentantii misiunilor diplomatice vor promova prin materiale si brosuri turismul romanesc, mai ales acolo unde noi nu avem puncte de informare si de promovare", a declarat presedintele ANT, Monica Barbuletiu.
"Acest acord-cadru vizeaza coordonarea eforturilor pentru promovarea Romaniei in exterior. De-a lungul timpului, ambasadele si misiunile diplomatice ne-au solicitat constant materiale de promovare turistica de calitate.
Protocolul este expresia unei vointe politice de colaborare intre cele doua institutii", a afirmat secretarul de stat pentru Diplomatie Publica din MAE, Valentin Naumescu. El a adaugat ca turismul romanesc a fost "in suferinta" in ultimii ani si ca este nevoie de eficientizarea activitatii de promovare. Primul pas al acestui acord va fi pus in aplicare, in aprilie, de catre ANT si ambasada Romaniei in Cipru, unde vor fi organizate Zilele Traditiilor Romanesti.

ANT spera la mai multa atentie din partea Guvernului

Potrivit autoritatilor, turismul autohton se indreapta pe drumul cel bun. Transferul Autoritatii Nationale pentru Turism de la MTCT la noul Minister pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii liberale trebuie sa determine o importanta mai mare acordata turismului de catre autoritati, a adaugat presedintele ANT. "Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in subordinea caruia s-a aflat ANT, era o structura extrem de mare, cu probleme diverse. Intotdeauna, comparat cu problema autostrazilor sau a CFR-ului, Turismul parea mai putin important", a afirmat Barbuletiu. In urma restructurarii Guvernului, ANT a trecut din subordinea MTCT in cea a noului Minister pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii liberale, condus de Ovidiu Silaghi (PNL).
Silaghi a afirmat ca va sustine investitiile in domeniu, dezvoltarea statiunilor turistice balneo-climaterice, precum si "consolidarea rolului si functiei de protectie a consumatorului".
De asemenea, liberalul a precizat ca dezvoltarea turismului se va baza pe dezvoltarea infrastructurii, adaugand ca va incerca sa colaboreze cu autoritatile locale pe proiectele pentru turism.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.