Pe piata distribuitorilor de carburanti din Romania ar putea aparea jucatori noi, a declarat ieri directorul general executiv al Mol Romania, Zsolt Szalay. "Viitorul poate aduce pe piata noi posibili jucatori ca Metro, Carrefour, Tesco si Auchan", a
Pe piata distribuitorilor de carburanti din Romania ar putea aparea jucatori noi, a declarat ieri directorul general executiv al Mol Romania, Zsolt Szalay. "Viitorul poate aduce pe piata noi posibili jucatori ca Metro, Carrefour, Tesco si Auchan", a spus Szalay, amintind ca acestia au deja statii de distributie de carburanti si le-ar putea extinde semnificativ pentru a putea atrage cat mai multi clienti.
Potrivit acestuia, hypermarketurile si-ar putea deschide benzinarii si in Romania, asa cum au facut si in alte tari europene. Directorul general al Mol a mai aratat ca hypermarketurile au inghitit din cotele de piata ale jucatorilor traditionali in tarile in care au aparut.
Potrivit lui Szalay, benzinariile operate de hypermarketuri detin o cota de 10-20% in Ungaria, iar in Franta procentul se apropie de 40%.
Mol tinteste atingerea unei cote de piata de 20% pe segmentul de distributie carburanti in urmatorii doi-trei ani, de la 14% cat a inregistrat in 2006. Singurul hipermarket care a deschis pana in prezent o benzinarie in Romania este Carrefour.
Mol Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 524 de milioane de euro, cu aproape 25% mai mare in comparatie cu anul 2005, mai mult de trei sferturi din cifra de afaceri fiind data de vanzarea de carburanti. Vanzarile de combustibil au crescut anul trecut cu 26,3% fata de 2005, ca rezultat al extinderii retelei. In Romania, veniturile rezultate din vanzarile magazinelor din benzinarii au crescut cu 24,4%, comparativ cu 2005.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.