Nici nu au inceput bine lucrarile de constructie la autostrada Bucuresti - Brasov ca au si aparut problemele. Dupa ce muncitorilor li s-a interzis sa mai realizeze sapaturi pentru a nu distruge cele doua situri arheologice descoperite, a venit randul

Nici nu au inceput bine lucrarile de constructie la autostrada Bucuresti - Brasov ca au si aparut problemele. Dupa ce muncitorilor li s-a interzis sa mai realizeze sapaturi pentru a nu distruge cele doua situri arheologice descoperite, a venit randul investitorilor imobiliari sa stea "pe tusa". Proiecte de anvergura sunt amanate din cauza intarzierii lucrarilor de constructie, insa, in acelasi timp, aceste neajunsuri sunt mana cereasca pentru speculantii cu terenuri.
"Este foarte greu sa decizi sa cumperi teren si sa incepi o investitie in conditiile in care traseul autostrazii s-a modificat, ce-i drept nu in totalitate (...), in conditiile in care a fost schimbat de mai multe ori in ultimii doi ani. Acest lucru ofera si posibilitati foarte mari de speculatii cu teren", a declarat, citat de Mediafax, Stefan Gheorghiu, directorul general al biroului din Romania al Europolis Real Estate Asset Management.
El a adaugat ca nu exista garantii privind mentinerea traseului autostrazii in perioada urmatoare si a dat ca exemplu dezvoltatorul imobiliar GTC (Globe Trade Center), dezavantajat de modificarea rutei.
"GTC a achizitionat un teren in nordul Capitalei, in Pipera. Acum se trezeste ca autostrada ii imparte terenul in doua. Neinceperea autostrazii si modificarea traseului creeaza probleme pentru investitori", a mai spus Gheorghiu.
Reprezentantul Europolis a precizat ca din acest motiv este greu de previzionat care va fi evolutia pietei imobiliare din partea de nord a Bucurestiului, pe traseul autostrazii. "Investitorii stau si asteapta pana nu este sigur 100% care este traseul autostrazii. Nu poti investi multi bani daca nu esti sigur despre acest aspect", a mai spus Gheorghiu, in cadrul seminarului denumit "Se muta <> in Nor?".

Explozie de preturi

Lucrarile la primul tronson al autostrazii Bucuresti - Brasov, intre kilometrul 19+500 si kilometrul 62, pe sectorul Moara Vlasiei - Ploiesti, au inceput la 15 martie a.c., dar au fost sistate la cateva zile, din cauza distrugerii partiale a celor 2 situri.
Cu toate acestea, pe piata imobiliara legea este facuta de tarani. Pretul terenurilor aflate de-a lungul autostrazii au crescut de aproape 100 de ori in ultimii doi ani. De exemplu, de la Bucuresti la Ploiesti, autostrada intalneste cateva drumuri judetene, iar orice intrare si iesire pe traseu devine brusc interesanta. Pe sectorul de la Moara Vlasiei, terenurile au crescut, fata de 2004, de la 2 euro in camp, la 15 euro. Pe drumul judetean 200, langa lacul Caldarusani preturile au explodat de la 4-5 euro la 35 euro/mp. Specialistii estimeaza ca, in fiecare an, orice teren aflat in apropierea autostradazii isi va dubla valoarea.
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a dat startul lucrarilor, la 15 martie a.c., pentru primul tronson al autostrazii, care are o lungime de 42 km. Acestia vor fi realizati de un consortiu romanesc, format din firmele PA & CO International, Eurotrading Construct, UMB Spedition si Comaxa, care a castigat licitatia organizata de Ministerul Transporturilor. Costul de construire propus de consortiul format din cele patru firme romanesti se ridica la 200 milioane euro si a fost mai bun decat cele oferite de firma austriaca Strabag, francezii de la Vinci sau compania maghiara Vegyepszer.
Autostrada Bucuresti - Brasov va fi impartita pe cinci tronsoane, patru dintre acestea urmand sa fie licitate la jumatatea acestui an. Costurile intregii autostrazi, care va fi gata in 2012, sunt estimate la 1,6 miliarde euro, banii urmand sa fie alocati din surse bugetare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.