China reprezinta de cativa ani noua Mecca a pietei auto mondiale. Ritmul de crestere al acestei industrii este fulminant, de cateva ori mai mare decat in cele mai dezvoltate tari ale lumii. Si asta pentru ca Guvernul chinez vrea neaparat sa faca disparut decalajul care exista acum intre tara Marelui Zid si "crema" economiei mondiale. Decalaj care dispare odata cu transformarile structurale ale celei mai dinamice economii ale lumii.
In luna martie a acestui an, in perioada 13-15, la Shanghai, s-a desfasurat cea de-a saptea editie a BusWorld Asia, un salon dedicat exclusiv fabricantilor de autobuze si autocare din intreaga lume. Ca in fiecare an, se asteapta un numar record de participanti si vizitatori, evolutia fiind evidenta de la o editie la alta. In 2005, de exemplu, s-a depasit numarul de vizitatori fata de anul precedent cu 5%. Totul a inceput in 1971 in orasul belgian Kortrijk, cand a fost organizata prima editie BusWorld, fiind cea mai veche manifestare de acest gen. Este insa si cel mai important salon, fiind un punct de reper extrem de important pentru firmele care actioneaza in aceasta nisa. De la aparitia sa, BusWorld Kortrijk a strans noi prozeliti de pe alte continente. Exista astfel BusWorld Asia in Shanghai, BusWorld India in Mumbai, BusWorld Africa in Lagos si BusWorld Turcia in Istanbul. In editia din acest an din Shanghai si-au anuntat participarea pentru prima data Scania din Suedia si Temsa din Turcia.
In cinci ani cat in 25
La ultima editie au fost inregistrati peste 25.000 de profesori vizitatori din 107 tari, numar ce exprima importanta deosebita a salonului. Numarul firmelor prezente la Shanghai New International Expo Centre a fost de aproape 180, iar suprafata totala pe care se va desfasura evenimentul este de 25.000 de metri patrati. Numarul de fabricanti a fost de 18, iar cel al autocarelor si autobuzelor expuse publicului a fost de cateva sute.
Sunt date suficiente pentru a ne da seama de amploarea dezvoltarii acestei nise de piata in tara Marelui Zid. In ultimii 5 ani, piata autocarelor si autobuzelor din China s-a dezvoltat cat cea europeana in 25 de ani. Iar diferenta dintre cele doua piete continua sa se micsoreze vizibil. BusWorld este unul din principalele motive ale acestui fenomen.
Principalul organizator al acestui eveniment este B.A.A.V., o uniune a anumitor operatori de autobuze din Belgia, cei care au organizat prima editie BusWorld in 1971. Alaturi de acesta, mai exista doi organizatori din China: Societatea de Lucrari Publice din China si VNU Exhibitions, una dintre cele mai renumite firme chinezesti specializate in organizarea de expozitii. Exista si doi coorganizatori: Comitetul Industriei de Autobuze, o comisie de specialisti chinezi din industria vehiculelor comerciale, si Asociatia de Transport Public din Shanghai.
Crema producatorilor mondiali
B.A.A.V. acorda in fiecare an premii participantilor care s-au evidentiat intr-o categorie anume pe parcursul anului respectiv. Categoriile la care se acorda premii sunt: cel mai bun fabricant de aparate de aer conditionat, cel mai bun producator de motoare, cel mai bun minibus, cel mai ecologic autobuz, cel mai bun design de autobuz, cel mai bun autobuz de oras, cel mai bun autobuz, cel mai bun constructor de autobuze, cel mai bun autocar de dimensiune medie, cel mai bun echipament de siguranta, cel mai bun design de autocar, cea mai buna campanie de exporturi, cel mai luxos autocar, autocarul anului.
Pe lista firmelor participante se regasesc nume grele din industria de profil la nivel mondial: Cummins, DAF, Toyota, Scania, Temsa, Bosch, Koni etc. Cum era de asteptat, numarul firmelor din China prezente la BusWorld este coplesitor, reprezentand aproape 90% din total. BusWorld este un excelent prilej pentru fabricantii chinezi sa-si etaleze produsele care beneficiaza de o inalta tehnologie si au un raport calitate/pret excelent in incercarea de a convinge cumparatori din diverse colturi ale lumii de a incerca sa intre pe alte piete emergente. Deja exporturile fabricantilor chinezi de autocare si autobuze cunosc un salt spectaculos in urma succesului obtinut de BusWorld. Totodata, firme europene renumite precum Volvo, Mercedes-Benz si Neoplan si-au anuntat intentia de a sosi cu surle si trambite in China.
Domeniile de activitate ale firmelor prezente la salon sunt extrem de diverse. Fabricanti de autobuze, autocare si accesorii, firme de import/export, de reparatii si intretinere, de constructii, agenti de vanzari, companii de transport si de inchirieri auto, agentii de turism, departamente guvernamentale de achizitii, agentii media etc.
Daca doriti sa vizionati filme de prezentare ale salonului pe Internet nu veti avea nicio problema. Busworld TV este singura televiziune online dedicata exclusiv industriei de autobuze si autocare si se bucura de un succes scontat. Avem, asadar, imaginea de ansamblu a unuia dintre cele mai mari saloane ale industriei auto mondiale. Care se potriveste foarte bine cu valul urias pe care se afla economia Chinei in acest moment.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro