Al doilea mare operator mondial de programe de croaziera din lume, Royal Caribbean Cruises Ltd., va primi in 2010 un vas urias, construit de Aker Yards. Pentru 900 milioane euro, grupul americano-norvegian si-a folosit optiunea de lansare a unei come

Al doilea mare operator mondial de programe de croaziera din lume, Royal Caribbean Cruises Ltd., va primi in 2010 un vas urias, construit de Aker Yards. Pentru 900 milioane euro, grupul americano-norvegian si-a folosit optiunea de lansare a unei comenzi suplimentare catre Aker Yards pentru construirea unui vas, prevedere inclusa intr-un contract semnat anul trecut de cele doua firme, transmite Reuters.
Vasul, cu o capacitate de 5.400 de pasageri, realizat in cadrul proiectului denumit "Genesis", va fi construit pe santierul din Finlanda al Aker Yards, iar livrarea acestuia este programata pentru luna august a anului 2010. Royal Caribbean urmeaza sa primeasca prima nava construita de Aker Yards in cadrul proiectului "Genesis" in toamna anului 2009. Navele vor avea o lungime de 360 de metri si o capacitate de transport de 8.400 de persoane, reprezentand pasagerii si personalul. Constructorul norvegian a precizat ca lungimea vaselor va depasi cu 36 de metri inaltimea Turnului Eiffel, in timp ce greutatea unei nave va fi de 12 ori mai mare decat cea a constructiei pariziene. Aker Yards trebuie sa onoreze in total patru comenzi de vase de croaziera din partea Royal Caribbean, cu termen de livrare in perioada 2007-2010. Aker Yards, cel mai mare constructor de nave din Europa, are 17 santiere navale, in Norvegia, Finlanda, Germania, Franta, Ucraina, Romania si Brazilia, carora li se va mai adauga unul in Vietnam. In Romania, Aker Yards detine, prin subsidiara Aker Brattvaag, 70% din actiunile santierelor navale din Braila si Tulcea.

Cereri cu 50% mai multe pentru sejururi

Si romanii se arata tot mai interesati de vacantele exotice si costisitoare, croazierele in jurul lumii devenind tot mai cautate. In acest an, vanzarile de croaziere tintesc o crestere de 50% a sejururilor pe astfel de vapoare. Agentia de turism World Travel din Bucuresti a inregistrat anul trecut o crestere de 170% a cererilor, iar in 2007 a devenit agent exclusiv al companiei Royal Caribbean Cruises.
Compania dispune de 29 nave de croaziera si inca sase in constructie, iar in luna aprilie va lansa cel mai mare vas din clasa Freedom, cu o capacitate de 3.600 de pasageri, 1.360 membri ai echipajului si o lungime de 339 metri. "Prezenta Royal Caribbean si Celebrity Cruises pe piata romaneasca ofera sanse sporite pentru promovarea celui mai complet si modern produs turistic, croaziere pe nave de lux, cu itinerarii pe toate continentele", declarau reprezentantii World Travel.
Royal Caribbean a aratat, intr-un comunicat, ca decizia de a numi un reprezentant exclusiv pentru Romania are la baza cererea tot mai mare pentru astfel de pachete turistice in regiune si face parte dintr-un program de investitii mai larg, care vizeaza extinderea prezentei in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, piete unde vanzarile de croaziere sunt in crestere.
Royal Caribbean Cruises Ltd este o societate care opereaza, la nivel mondial, prin intermediul Caribbean International si Celebrity Cruises. Societatea ofera voiaje organizate in zone din Alaska, Canada sau Europa, prin intermediul diviziei sale de firme. La inceputul lunii februarie, Royal Caribbean Cruises Ltd. a anuntat castigul net pentru cel de-al patrulea trimestru al anului 2006, cifrat la 46,6 mil. dolari sau 0,22 dolari pe participatie, comparativ cu o pierdere neta de 3,6 mil. dolari sau 0,02 dolari pe participatie, pentru aceeasi perioada a anului 2005. Venitul pentru cel de-al 4-lea trimestru al lui 2006 a crescut pana la 1,2 mld. dolari fata de 1 mld. dolari, cat a fost inregistrat in aceeasi perioada a anului 2005.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.