Aproximativ 4 miliarde euro va investi municipalitatea in proiecte de dezvoltare a infrastructurii, pentru o transformare spectaculoasa a Bucurestiului, care astazi arata ca o casa veche. Aprecierea a venit ieri din partea primarului general Adriean

Aproximativ 4 miliarde euro va investi municipalitatea in proiecte de dezvoltare a infrastructurii, pentru o transformare spectaculoasa a Bucurestiului, care astazi arata ca o casa veche. Aprecierea a venit ieri din partea primarului general Adriean Videanu, cu ocazia unui seminar pe probleme economice. Printre investitiile care vor fi puse in practica in acest an se numara reteaua de fibra optica, reabilitatea infrastructurii, proiectul de management al traficului si statia de epurare a apei menajere de la Glina. Alte proiecte amintite de Videanu au fost constructia unei arene multifunctionale in Parcul Tineretului si a Stadionului National. "Toate aceste proiecte totalizeaza 3,8 miliarde de euro. O parte din investitii au fost finantate prin emisiunea de obligatiuni de 500 de milioane de euro realizata anul trecut. Banii sunt insa aproape cheltuiti, de aceea am inceput deja o serie de contacte pentru a contracta inca 300-400 milioane de euro", a afirmat Videanu.
Tot in 2007, Primaria Capitalei va scoate la licitatie proiectul de constructie a celor 17.000 de parcari in doua pachete, pentru a elimina un eventual monopol, dupa ce, initial, Videanu a declarat ca proiectul va fi licitat intr-un singur pachet. "In maximum doua saptamani vom scoate la licitatie, utilizand ca baza Parteneriatul Public-Privat, doua pachete de locatii. Ar fi o eroare sa scoti la licitatie unitate cu unitate si este riscant sa faci un singur pachet. Este o experienta pe care am capatat-o de la Paris. Sugestia celor de acolo a fost sa nu avem un singur operator, deoarece exista riscul unui monopol pe care este greu sa-l controlezi", a declarat, citat de Mediafax, Videanu. El a mentionat ca, din punct de vedere al Consiliului Concurentei, nu ar fi fost nicio problema daca proiectul ar fi fost incredintat unui singur operator. "Problema nu era la partea de organizare a licitatiei, ci de operare a locurilor de parcare", a spus Videanu. Municipalitatea are in vedere constructia, in Parteneriat public-privat, a 17.000 de locuri de parcare, pentru care au fost identificate 12 locatii. Proiectul este estimat la 500-600 de milioane de euro. Printre locatii se numara Piata Universitatii, Piata Presei Libere, Piata Romana, Piata Revolutiei.

Cerere mare pe piata office

Si sectorul imobiliar va cunoaste o crestere semnificativa in urmatoarele luni, intrucat de la inceputul anului au fost initiate investitii private in acest domeniu de aproape patru miliarde de euro. "Este un lucru extrem de imbucurator, dar in aceeasi masura si ingrijorator, pentru ca municipalitatea trebuie sa tina pasul cu furnizarea infrastructurii necesare pentru dezvoltarea acestor proiecte", a spus Videanu. El a mentionat ca cererea de spatii de locuit este de circa 4,8 milioane de metri patrati, iar in urmatorii 3-4 ani, circa 40.000 de persoane vor avea nevoie de locuinte, ca urmare a retrocedarii caselor nationalizate. De asemenea, studiile Primariei arata o cerere pe piata spatiilor de birouri de circa 1,8 milioane de metri patrati. Pe de alta parte, Videanu a precizat ca sunt zone care s-au dezvoltat din punct de vedere imobiliar, dar nerational si fara sa dispuna de infrastructura necesara. Un exemplu ar fi zona Iancului, care, desi s-a dezvoltat mult, este in prezent o bomba ecologica. Videanu a precizat ca aici s-au realizat extinderile fara infrastructura, fara canalizare, fara infrastructura de comunicatii. "Va fi foarte greu sa corelam acest sistem depasit cu sistemul pe care il vom dezvolta in Bucuresti", a mai spus Videanu.
Municipalitatea mai are in vedere si trecerea in subordine de la Ministerul Transporturilor a companiei Metrorex. In acest sens, se fac planuri pentru transformarea metroului in cea mai importanta cale de transport public. "Am avut o discutie cu primul-ministru pentru trecerea la municipalitate a metroului. In Bucuresti, distanta intre doua statii de metrou este in medie de 1,5-1,8 kilometri, fata de 600-800 metri in UE. Va trebui sa trecem la o indesire a statiilor de metrou", a declarat primarul general. El a mentionat ca strategia de extindere este planificata pe 7-8 ani si se are in vedere realizarea a doua zone importante: linia de metrou Drumul Taberei-Colentina si Piata Victoriei - Otopeni.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.