Piata bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 17,4% ca valoare oi cu 6,1% ca volum, fata de 2005, cresterea fiind generata atat de segmentul produselor alimentare, cat si de cel al bunurilor nealimentare, potrivit unui studiu al comp
Piata bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 17,4% ca valoare oi cu 6,1% ca volum, fata de 2005, cresterea fiind generata atat de segmentul produselor alimentare, cat si de cel al bunurilor nealimentare, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata, MEMRB. Produsele alimentare au inregistrat anul trecut cresteri cu 11,8% in volum si cu 21,1% in valoare, iar produsele nealimentare au crescut cu 13% in valoare si cu 9,4% in volum, potrivit studiului. Bauturile au inregistrat anul trecut o scadere cu 0,2% in volum, insa ca valoare au crescut cu 15% fata de 2005. In cazul produselor alimentare, carnea si ciocolata au inregistrat cele mai mari cresteri. Supermarketurile au fost canalul de vanzare care a inregistrat cele mai mari cresteri atat ca volum cat si ca valoare.
In privinta volumului de vanzari, cota supermarketurilor a ajuns la 18,2% in 2006, fata de 12,1% in 2005, iar ca valoare a crescut anul trecut la 22,1% fata de 15% cota raportata in 2005. Supermarketurile au luat din cota de piata a chioscurilor si magazinelor alimentare de proximitate. Volumul van-zarilor prin intermediul chioscurilor a scazut anul trecut la 9%, de la 11,% in 2005, iar valoarea acestora s-a redus la 7% de la 8,5%, potrivit studiului MEMRB.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.