Potrivit lui Le Quement, Renault va "monitoriza" si activitatea studentilor de la Facultatile de Arhitectura si Design din Cluj si Bucuresti.
"Aceasta productie locala a ajutat piata din Romania sa creasca. Acest proiect Renault va fi unul de atractie pentru studenti, in special pentru cei de la Arhitectura, acestia putand fi unii dintre beneficiari. Proiectul poate fi incadrat in proiectele care ajuta Romania sa progreseze", a declarat Calin Popescu Tariceanu, primul-ministru al Romaniei.
Acesta a mai spus ca "vom avea circa 1000000 de masini produse in Romania ceea ce inseamna ca prin viitorul centru tehnologic avem sansa de a oferi 3.000 de locuri de munca". Acest centru pentru proiectarea si dezvoltarea de modele auto destinate pietelor emergente va fi construit langa Titu. Realizarea proiectului presupune investitii de 450 de milioane euro, in perioada 2007 - 2009.
Guvernul va negocia cu Renault, prin Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS), in cadrul unui memorandum, acordarea unor ajutoare pentru firma franceza, in perspectiva deschiderii centrului. Potrivit ministrului Finantelor, Sebastian Vladescu, ajutorul de stat se va incadra in limitele impuse de UE.
Consiliul Judetean Dambovita a incercat de trei ori, in cursul lunii februarie, sa vanda terenul de la Titu, cladirile aflate pe acest spatiu si alte mijloace fixe aferente, dar procedurile au esuat, deoarece firmele participante, Renault Technologie Roumanie si Automobile Dacia au refuzat de fiecare data sa achite pretul de pornire.
Pretul terenului si a celorlalte bunuri aferente a fost stabilit initial la 29,1 milioane lei, fiind redus ulterior la 27,6 milioane lei si, respectiv, 21,8 milioane lei.
Dupa a treia incercare esuata de vanzare prin licitatie, Renault a propus CJ Dambovita, la sfarsitul lunii februarie, ca terenul de la Titu sa fie atribuit in concesiune pe 49 de ani. Propunerea a fost acceptata, urmand ca autoritatile locale sa organizeze o licitatie pentru concesionarea terenului, pornind de la o taxa anuala minima de 500 euro pe hectar. Centrul va cuprinde o pista de incercari pentru vehiculele multimarca, o sectie de inginerie pentru masini, un centru de incercari mecanice si departamente de informatica, contabilitate si monitorizare clienti. Automobilele proiectate de Renault la centrul de la Titu vor fi produse in uzinele constructorului din Romania, Turcia, Slovenia, India, Rusia si Iran.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro