Vanzarile de automobile Dacia au fost cu 11,9% mai scazute in primele doua luni ale acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, un factor foarte important fiind evolutia descendenta a livrarilor de vehicule comerciale, a anuntat Renau

Vanzarile de automobile Dacia au fost cu 11,9% mai scazute in primele doua luni ale acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, un factor foarte important fiind evolutia descendenta a livrarilor de vehicule comerciale, a anuntat Renault proprietarul companiei, citat de Mediafax. In perioada ianuarie - februarie a acestui an numarul de vehicule comerciale usoare a ajuns la 443 masini mai putin cu 78,8% fata de 2006. Contactat de Curierul National, Marius Carp, directorul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Masini, a declarat ca explicatia acestei scaderi poate fi gasita in retragerea de pe piata, la sfarsitul anului trecut, a modelului Dacia pick-up care se vindea in cateva mii de bucati si ale carui vanzari s-au contabilizat in rezultatele la general ale anului trecut. De asemenea, mai spune Carp, modelul Logan VAN este scos pe piata de doar cateva luni, asa ca oamenii inca nu s-au obisnuit cu el. "In niciun caz nu cred ca Logan VAN este un esec. Din contra, cred ca va realiza vanzari foarte bune pentru ca va atrage din clientii fostului pick-up, cat si din cei care acum isi cumpara furgonete usoare din afara", afirma Carp.
Potrivit acestuia, gradul de succes al noului model Logan va putea fi remarcat contabilizand vanzarile de pe parcursul a cel putin un an. De altfel scaderea inregistrata a fost mai accentuata in luna ianuarie, reiese din datele companiei, care indica o revenire a vanzarilor in a doua luna a anului. Compania a vandut in februarie 13.151 autoturisme, in urcare cu 0,4% fata de februarie 2006. De asemenea, Dacia a vandut in februarie 411 vehicule comerciale usoare din totalul de 443 din primele doua luni. Numarul este cu 60% mai mic decat in februarie 2006, cand producatorul auto roman a vandut 1.014 vehicule comerciale.

Dacia va intra pe piata, din 2007, cu o furgoneta usoara descoperita

Pentru a completa gama de vehicule comerciale detinuta in prezent, incepand cu anul viitor, Dacia vrea sa lanseze o furgoneta usoara descoperita, afirma surse din piata. Aceasta pentru a atrage operatorii de flote si fanii unor astfel de masini. O alta lansare de model care se va face, de anul viitor, este Logan Hatchback. Modelul urmeaza sa fie fabricat intr-o prima faza doar la uzinele Renault-Dacia din Brazilia si va fi destinat initial doar pietelor din America de Sud.
Dacia a scos din productie, la finele anului trecut, autoutilitara Dacia pick-up, care a fost inlocuita cu furgonul Logan VAN, realizat pe baza berlinei Logan.

Suprematia Logan mai dureaza 3 - 4 ani

Succesul modelului Logan, care s-a vandut pana in prezent in sute de mii de bucati, in special pe pietele din tari emergente, dar si in Europa de Vest, poate fi explicat prin prisma raportului calitate-pret oferit. Principalul atu al Logan este pretul sau cel mai bun pentru categoria din care face parte.
Un asemenea pret scazut poate fi obtinut doar prin o rata de amortizare a investitiei scazuta intinsa pe mai multi ani si dublata de vanzari insemnate ale modelului. "De obicei ciclul de inlocuire pentru o masina populara este de cel putin 10 ani. Oricum in urmatorii ani nu vad niciun concurent serios pentru Logan", explica Carp.
Acesta adauga ca, in ceea ce priveste intentiile unor alti constructori de a construi o masina ieftina care sa concureze Logan, acestea nu se pot concretiza mai devreme de 3-4 ani deoarece atat dureaza ciclul de dezvoltare al unei masini. Pana una-alta, Logan se vinde puternic in tari cu o economie emergenta, dovada fiind cresterea cu 80% a vanzarilor din Rusia care a contribuit serios la cresterea per total a pietei cu 17%, sau adevarata frenezie din Iran unde modelul Logan, produs sub numele Tondar 90, a inregistrat comenzi de peste 80.000 de unitati de la inceputul lunii martie. Varianta break, denumita Logan MCV, a consemnat peste 23.500 de comenzi de la lansare, cu mult peste estimarile companiei, si a fost pusa in vanzare in februarie in peste 10 tari europene, precum si in Turcia si Algeria.
Grupul Renault a vandut in primele doua luni 360.123 vehicule, in scadere cu 2,8% fata de 2006. In Romania, a saptea piata a companiei franceze dupa numarul de masini vandute, marcile Renault au comercializat 13.722 masini, avand o cota de piata de 36,99%.

In curand, Logan made in Indonezia, Africa de Sud si Pakistan

Producatorul auto francez Renault ia in calcul inceperea productiei modelului Logan in Indonezia, Africa de Sud si Pakistan, inclusiv o versiune cu volanul pe partea dreapta, a declarat Patrick Pelata, responsabil pentru planificarea productiei grupului francez, citat de cotidianul american The Wall Street Journal si preluat de Mediafax.
Uzina din Africa de Sud va produce automobile cu volan pe dreapta, destinate pietei din Marea Britanie.
Potrivit oficialului Renault, compania franceza intentioneaza sa majoreze productia de autoturisme Logan cu 900.000 de unitati in intervalul 2006-2009, in timp ce obiectivul pentru modelele comercializate sub marca Renault prevede cresterea productiei cu 800.000 de unitati in aceeasi perioada. Pelata a subliniat ca succesul Renault nu s-a limitat la pietele in curs de dezvoltare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.