"Obiectivul nostru este sa incheiem discutiile in prima jumatate a anului 2007. Suntem foarte optimisti ca acest lucru va fi realizat", a aratat Auli, referitor la negocierile privind atragerea unui al saselea investitor.
OMV conduce consortiul care intentioneaza sa construiasca un gazoduct de 4,6 miliarde de euro, care va asigura tranzitul gazelor naturale din Asia Centrala catre Europa, ocolind Rusia. Alte companii implicate in proiect sunt MOL, din Ungaria, Botas, din Turcia, Bulgargaz, din Bulgaria si Transgaz, din Romania.
Alte obstacole, precum modul de finantare, un posibil deficit de otel si obtinerea avizelor UE pentru constructia gazoductului de 3.300 de kilometri, ar putea amana cu un an, pana in 2012, lansarea operatiunilor comerciale ale Nabucco, a afirmat Auli.
Bulgargaz a anuntat, in luna octombrie, ca firmele au discutii cu patru mari grupuri energetice europene, care ar putea prelua participatii la Nabucco, respectiv Gaz de France si Total, din Franta, si firmele germane E.ON si RWE.
OMV estima, in luna ianuarie, ca un acord in acest sens va fi incheiat pana in martie, dar Turcia a anuntat cinci saptamani mai tarziu ca discutiile cu Total au fost oprite pe fondul unei neintelegeri, urmand ca actionarii Nabucco sa initieze negocieri cu un alt partener potential. Auli a refuzat sa precizeze companiile implicate in negocieri, dar a declarat ca toate marile grupuri energetice europene sunt interesate de proiect.
Pe de alta parte, consortiul are nevoie ca autoritatile de la Bruxelles sa permita o exceptie de la reglementarile antitrust ale UE, care ar permite accesul companiilor concurente la gazoduct. Grupul a trimis UE o solicitare in acest sens, urmarind ca 50% din capacitatea conductei sa fie rezervata actionarilor proiectului.
"Avem doua premise pentru incheierea acordului final, respectiv exceptia din partea autoritatilor de la Bruxelles... si apoi vom incepe procesul de prezentare a termenilor si conditiilor", a mai precizat oficialul OMV.
Comisarul european pentru Energie, Andris Piebalgs, si ministrii din statele tranzitate de Nabucco au declarat, in 2006, ca sustin acordarea acestei exceptii, in principiu.
Auli estimeaza ca publicarea termenilor si conditiilor de operare ar putea incepe la sfarsitul anului 2007 sau inceputul anului 2008, si va dura sase luni. Dupa finalizarea acestui proces, va putea fi adoptata o decizie finala privind investitia in proiect, a mai spus Auli.
Cu toate acestea, o alta intarziere ar putea fi determinata de cantitatea importanta de otel necesara pentru constructie, iar initierea operatiunilor comerciale ar putea fi amanata pana in 2012.
"Nabucco va avea nevoie de circa 2,5 milioane de tone de otel. Intrucat piata otelului este supraincalzita in prezent, am calculat ca aceasta situatie ne-ar putea intarzia inca un an", a aratat Auli. (Mediafax)
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Sancțiunile pentru e-Factura se vor aplica din 1 iunie 2024
Sursa: futurebanking.ro
-
Ministrul Florin Barbu spune că fermierii nu au adus probe că în România se...
Sursa: wall-street.ro