Piata de retail din Romania va mai continua sa se dezvolte intr-un ritm rapid inca patru sau cinci ani, dupa care va intra intr-un proces de consolidare care va presupune preluarea actorilor mai mici din piata de catre cei mai mari, a declarat directorul general al Carrefour Romania, Jacobo Caller Celestino, citat de Mediafax.
"Cred ca dupa 2012 vom asista la o concentrare a pietei si vor ramane cinci-sase jucatori importanti, asa cum s-a intamplat si in alte tari. Va fi momentul cand vom asista la o serie de preluari", a spus Celestino la un seminar pe teme economice. Ponderea comertului de tip modern (retail) va ajunge la 50 - 60% in cinci ani, procentul ajungand pana la 70% in cazul Bucurestiului. La sfarsitul lui 2006, in Romania existau 236 de magazine de retail reprezentand 33% din numarul total de magazine de comert cu amanuntul, potrivit datelor prezentate de directorul general al Carrefour Romania. Din numarul total, 22 de magazine sunt hypermarketuri, 66 supermarketuri, 112 magazine cu discount, iar 36 centre de tip cash&carrry.
Pe penultimul loc din regiune din punct de vedere al gradului de concentrare al pietei
Piata de retail din Romania ocupa penultimul loc in Europa Centrala si de Est din punct de vedere al concentrarii, doar 27% dintre consumatori avand ca loc preferat de cumparaturi unul dintre primele cinci lanturi de retail, potrivit unui studiu publicat la inceputul lunii martie de firmele de cercetare GfK si Incoma Research.
Cea mai concentrata piata este Slovenia, unde 96% dintre gospodarii au ca loc preferat de aprovizionare una dintre marile retele de magazine.
Locurile urmatoare sunt ocupate de Slovacia (75%), Ungaria (67%) si Ucraina (doar regiunea Kiev), in timp ce Cehia este plasata undeva la mijlocul clasamentului (51%). Pe ultimele doua pozitii se afla Romania (27%) si Bulgaria (26%), unde sectorul de retail se afla inca la inceputul procesului de maturizare, prezentand totusi diferente importante, potrivit studiului.
In acelasi timp, hypermarketul reprezinta principala destinatie pentru cumparaturi pentru 18% dintre romani, in timp ce 16% prefera un supermarket, 11% aleg centrele cash&carry, cate 8% magazinele de discount sau pietele in aer liber, se mai arata in studiu. In Romania si in Rusia s-a inregistrat cea mai mare crestere din regiune din punct de vedere al preferintei pentru hypermarketuri si magazine de discount. Raportat la marcile de pe piata, analiza arata ca in Romania cea mai cunoscuta este Metro (35%), in timp ce destinatiile preferate de cumparaturi sunt Carrefour si Metro, cu cate 7% din raspunsuri.
Studiul Shopping Monitor CEE 2006/07 realizat de firma Incoma Research din Cehia si de compania de consultanta GfK analizeaza piata de retail din 11 tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia (reprezentata de Moscova si St. Petersburg), Serbia si Muntenegru, Slovacia, Slovenia si Ucraina (regiunea Kiev).
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Italia introduce detenția pe viață pentru femicid
Sursa: kudika.ro