Anul 2006 a consemnat mai multe recorduri in ceea ce priveste evolutia generala a Arctic, care si-a consolidat pozitia de lider de piata pe segmentul de electrocasnice cu 31,7%. Astfel, anul trecut, s-a ajuns la o productie zilnica de 4.384 unitati, cea mai mare in istoria de 35 de ani a Arctic. Vanzarile totale inregistrate au fost de peste 1.440.000 unitati, de asemenea un record in istoria companiei. Strategia de viitor se va axa, insa, pe cresterea productivitatii deoarece "este foarte greu sa mai castigi cota de piata cand deja ai 32%", dupa cum spune Monica Iarovschi, director de marketing si vanzari al Arctic. Aceasta argumenteaza prin faptul ca, in Romania, rata medie de inlocuire a frigiderului a ajuns la 7 - 8 ani, iar vanzarile actuale ale Arctic acopera aceasta cifra. O crestere sustinuta a vanzarilor la intern ar putea-o constitui cresterea semnificativa a veniturilor populatiei, insa aici deja este vorba de ani de zile.
Un numar de 741.000 de unitati au fost livrate pe piata externa care s-a constituit in motorul de crestere al vanzarilor Arctic, cu o majorare de peste 60% comparativ cu anul precedent. Evolutia exporturilor s-a datorat penetrarii unor piete noi precum Italia, Finlanda si Orientul Mijlociu. "Europa ramane in continuare o zona importanta pentru comercializarea aparatelor frigorifice produse la Gaesti, 65% dintre acestea plecand catre tari din UE", a declarat Ugur Kayali, directorul general Arctic. Cea mai importanta piata la export ramane in continuare Turcia, cu 12% din total.
Pe categorii de produse, Arctic domina segmentul de frigidere cu o cota de piata de 45,2% si detine o cota de piata de 18,8% pe segmentul de aragaze, respectiv 20,6% pe cel de masini de spalat.
In 2006, Arctic si-a consolidat pozitia de cel mai de notorietate brand dintre electrocasnice, fiind cunoscut de peste 98,5% dintre romani, iar 38,1% dintre conationali se gandesc la Arctic ca fiind prima optiune in materie de electrocasnice, potrivit datelor firmei.
Crestere a vanzarilor pe o piata in scadere
In ceea ce priveste piata interna, Arctic a consemnat si aici o crestere a vanzarilor de 7%, apreciata drept foarte buna de catre reprezentantii Arctic, in conditiile unei piete in usoara scadere. "Rezultatele noastre sunt cu atat mai importante cu cat au fost inregistrate pe o piata aflata in usoara scadere. In 2006 piata de electrocasnice a inregistrat un recul de 3 - 5% datorat, in special, efervescentei pe care a inregistrat-o in 2003 si 2004 si restrictiilor la creditare ale BNR", a spus Iarovschi. Potrivit acesteia, deja consumatorul roman este matur si alege in deplina cunostinta de cauza un produs cautandu-le pe acelea cu functionalitati complexe. Cel mai important criteriu in alegerea unui produs il constituie marca (66%) si apoi pretul (65%) si caracteristicile tehnice, mai spune Iarovschi.
Vor sa infiinteze un call-center propriu
Pentru anul in curs, compania din Gaesti intentioneaza sa acorde o atentie sporita serviciilor postvanzare in special pe partea de service. "Vrem ca prin infiintarea unui call-center sa fim alaturi de clientii nostri si sa le raspundem la orice fel de intrebare de ordin tehnic", precizeaza Iarovschi. Pentru Arctic, service-ul detine o functie de promovare din care se pot obtine beneficii aditionale prin fidelizarea clientilor.
Bugetul de promovare alocat acestui an este de 2% din cifra de afaceri. Totodata, investitiile companiei din Gaesti se vor concentra in acest an pe imbunatatirea infrastructurii de business pe sectorul IT si pe training-ul personalului.
In 2006, investitiile totale realizate de Arctic s-au cifrat la 10,3 milioane euro pentru sporirea capacitatii de productie a fabricii de la
Gaesti, pentru lansarea unei linii de productie a congelatoarelor orizontale (singura investitie de acest tip din lume a firmei-mama Arcelik), cat si pentru dezvoltarea sistemelor moderne de management al productiei.
Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica, ale carui produse se gasesc in peste 100 de tari. In 2006, Arcelik a inregistrat o cifra de afaceri de 3,9 miliarde euro si un volum al vanzarilor de peste 10 milioane unitati.
Compania turca are in plan ca, pana in 2010, sa devina unul dintre cele mai puternice branduri din lume pe electrocasnice. Arcelik detine 10 branduri in Romania, fiind prezent cu Arctic si Beko.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro