Cine are nevoie de carti de vizita, pliante, mape de prezentare? Aproape toate firmele. Intuind acest raspuns, mai multi intreprinzatori s-au gandit sa vina in intampinarea acestor nevoi ale firmelor si sa infiinteze tipografii digitale unde aceste produse sa fie realizate in conditii foarte bune de calitate si la tiraje mici pana spre medii. O serie de 100 - 200 de bucati carti de vizita este foarte greu de realizat intr-o tipografie off-set (de tip clasic) pentru ca numai simpla punere in miscare a masinii de tipar ar genera niste costuri foarte greu de acoperit. Si atunci aceste tipografii se vad nevoite sa refuze o multime de astfel de mici comenzi pastrandu-se pe ceea ce inseamna tiraje mari: carti, reviste si alte publicatii. In afara de cativa care au inteles ca trebuie sa se adapteze si realizeaza si produse de tiraj mai mic.
Pentru ca firmele au, totusi, mare nevoie sa realizeze astfel de produse, se indreapta catre o tipografie digitala. "La noi apeleaza firmele care au un numar mai mic de clienti si vor un numar limitat de produse tipografice, dar de foarte buna calitate, cum ar fi o prezentare de firma realizata profesional", spun reprezentantii Stil Promo. In plus un factor foarte important il mai reprezinta viteza de reactie mult superioara pe care o au tipografiile digitale care, odata ce au primit macheta, pot sa lanseze primul exemplar din comanda in doar cateva secunde, dupa cum spune Mihai Baciu, directorul Agrafa Print Services.
Potrivit acestuia, pentru a fi profitabila o tipografie digitala trebuie sa aleaga intre doua directii: fie alege sa faca volume mari si sa practice preturi mici, fie merg pe volume mici, preturi mai mari si servicii cum ar fi livrarea gratuita a produselor la domiciliul clientului. O comanda medie primita este de 100 - 200 de euro.
Cei mai buni clienti: agentiile de publicitate si... tipografiile clasice
Principalii clienti ai tipografiilor digitale ii reprezinta agentiile de publicitate si, surprinzator, tipografiile clasice. "Cele mai multe comenzi vin la sfarsitul anului, cand e o adevarata nebunie, iar printre cei mai buni clienti se numara si tipografiile off-set", afirma cei de la Stil Promo. Procedura ne este explicata tot de catre acestia: clientii se duc la tipografiile clasice pentru a-si realiza o comanda. Acestia, desi stiu ca nu o pot realiza, o accepta, si apoi se duc cu ea la o tipografie digitala unde negociaza un pret mai bun, castigul realizandu-se din diferenta de pret.
Cum se incepe
Pentru a realiza o tipografie digitala trebuie sa se dispuna de sume insemnate. O dotare minima presupune dotarea cu calculatoare performante si o singura masina de tiparit. Daca ar fi luat "cu banii jos" un astfel de utilaj poate ajunge la 200.000 - 300.000 de euro, cele mai performante fiind circa 500.000 de euro. Insa se poate si altfel, dupa cum explica directorul comercial Agrafa.
Astfel tiparnita se poate cumpara in leasing, dand un avans de 50.000 de euro. In afara de tiparnita, pentru a putea oferi servicii complete clientilor se mai poate investi in utilaje specializate pentru legatorie si plastifiere. O astfel de tipografie trebuie sa beneficieze de o promovare serioasa la deschidere. Si aici se poate actiona pe doua directii: fie se alege un spatiu stradal cu vad si atunci firma este vizibila, fie daca acest lucru nu este posibil, se investeste masiv in publicitate pe canalele media.
Strategie de adaptare
Comenzile mari pe care tipografiile clasice le primesc sunt ciclice si previzibile. Problema este insa ca sunt destule astfel de tipografii asa incat "bataia" pe clienti este mare, iar cine nu se adapteaza, dispare. "Eu ma bazez pe carte, comenzi mari de peste 500 de bucati iar pana acum n-am investit in nimic pentru ca nu am avut de ce. Nu stiu daca o sa mai continui pentru ca nu prea merge", spune Dinu Lungu, proprietarul tipografiei Estafalia. Pe de alta parte unele din tipografiile clasice au inteles potentialul pe care il au comenzile mici, dar multe, venite de la firme si s-au adaptat. "Luam si comenzi de 50 de euro pentru carti de vizita. Am cumparat si masini specializate care pot sa scoata un numar limitat de produse. De ce sa se duca clientul la alta tipografie si sa se obisnuiasca cu ea. Ii facem noi tot ce trebuie", explica Angelo Maliu, director comercial al tipografiei Everest. Potrivit acestuia strategia aleasa a facut ca, in 2006, cifra de afaceri sa depaseasca un milion euro si sa se inregistreze profit.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
5 hobbyuri care combat stresul acumulat și îți redau echilibrul interior
Sursa: garbo.ro
-
Povestea impresionantă a lui Andreeas Novacovici - din orfelinat, în primele...
Sursa: kudika.ro