Berea Timisoreana, parte a Ursus Breweries, a inregistrat un an 2006 de exceptie, la sfarsitul acestuia ajungand sa detina prima pozitie pe segmentul berilor medium, ca volum, exceptandu-le pe cele fara alcool, in urma unei strategii agresive de mark

Berea Timisoreana, parte a Ursus Breweries, a inregistrat un an 2006 de exceptie, la sfarsitul acestuia ajungand sa detina prima pozitie pe segmentul berilor medium, ca volum, exceptandu-le pe cele fara alcool, in urma unei strategii agresive de marketing care a marsat pe nevoile omului obisnuit, anunta un comunicat al companiei. Intr-o tara in care berea este foarte apreciata (consum anual in jur de 80 l/cap de locuitor), si foarte promovata (in 2006, berile au fost al doilea consumator de publicitate TV dupa telecom) Timisoreana a intuit ca publicitatea este cartea pe care trebuie sa joace.
Platforma de comunicare "Oameni obisnuiti si povestile lor extraordinare", lansata anul trecut de Timisoreana, a fost pe placul publicului astfel ca a doua parte a lui 2006 a inregistrat un sprint al vanzarilor marcii de bere care au urcat-o cinci pozitii in clasamentul general pana pe locul unu. "Timisoreana pretuieste valoarea... omului obisnuit.
Tot ce facem merge pe aceasta directie. Acesta e pariul nostru: sa demonstram ca valorile reprezentate de omul simplu inving pana la urma, in prezent, ca si in trecut", explica Mihai Barsan, Senior Brand Manager Timisoreana, cum poti sa vinzi un produs printr-o stategie de marketing bine pusa la punct si cu un target clar. Spotul TV - "Asediul", lansat in mai 2006, in care se spune povestea unui om obisnuit, rasplatit de un print pentru un gest de omenie dezinteresata, a inregistrat un succes la publicul telespectator care s-a concretizat in vanzari sporite care au adus-o pe Timisoreana la o cota de piata de 10,8% din total.
Un alt succes de marketing l-a constituit rasplatirea consumatorilor fideli. Promotia nationala a fost cea mai apreciata din piata, inregistrand cea mai mare rata de participare, de peste 50%, conform societatii de sondare a opiniei publice Daedalus tracker.

PET pentru retail

Succesul obtinut in 2006 trebuia completat, din spusele lui Barsan, si de o abordare corespunzatoare a segmentului de retail. Pentru ca brand-urile concurente deja au o pozitie solida pe acest segment, Timisoreana a hotarat sa acorde o atentie sporita prin introducerea PET-urilor pentru sticla de 2 litri. "Datorita evolutiei excelente de pana acum, Timisoreana a devenit in 2006 liderul segmentului de pret mediu in canalul HoReCa. Stiam insa ca, pentru a atinge acelasi obiectiv si in canalul de retail, trebuia sa extindem oferta existenta pe piata prin introducerea berii la PET", spune oficialul Timisoreana. Lansarea Timisoreana 2l s-a facut doar atunci cand au existat toate elementele necesare realizarii unui produs de o calitate superioara fata de celelalte alternative de pe piata, sumarizate in tehnologia Polyshield.
Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, este al doilea mare producator de bere de pe piata romaneasca cu o cota de piata anuala estimata la 23%. Ursus Breweries detine in acest moment 4 fabrici de bere, cu o capacitate totala de peste 3,9 milioane de hectolitri si peste 1.300 de angajati.
Compania isi desfasoara activitatea in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau, Brasov si Tunari. Marcile din portofoliul Ursus Breweries sunt Pilsner Urquell, Peroni Nastro Azzurro, Ursus, Timisoreana, Stejar si Ciucas.
SABMiller plc este unul dintre cei mai mari producatori de bere din lume, cu operatiuni de productie si distributie in peste 60 de tari de pe 5 continente. In anul financiar care s-a incheiat la 31 martie 2006, grupul a raportat un profit brut de 2.626 milioane de dolari si o cifra de afaceri de 15.307 milioane de dolari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.