1 Martie 2007de Florin Cojocaru

Lectura de 2 minute

Piata de electrocasnice va inregistra cresteri semnificative pe segmentul premium si produse cu functiuni complexe, iar aceste cresteri se vor transforma intr-un trend, anunta compania Whirlpool intr-un comunicat. In sustinerea acestor afirmatii comp

Piata de electrocasnice va inregistra cresteri semnificative pe segmentul premium si produse cu functiuni complexe, iar aceste cresteri se vor transforma intr-un trend, anunta compania Whirlpool intr-un comunicat. In sustinerea acestor afirmatii compania se bazeaza pe majorarea de 115% inregistrata, in 2006, pe aceste segmente. "Portofoliul de produse premium se dovedeste a fi o carte castigatoare pentru piata de electrocasnice si o sursa de crestere pentru anii ce vor urma", a declarat Mioara Bolozan, director de Marketing Whirlpool Romania. Potrivit Whirpool, produsele de tip entry level si medium incep sa piarda teren dupa explozia din anii 2002 - 2003 cauzata de "creditul doar cu buletinul" si dupa aceea de crestere generala mai lenta a pietei datorata normelor de restrictionare a creditarii impuse de BNR. Deoarece aceasta crestere nu a fost prevazuta nici la inceputul anului 2006, fiind o surpriza pentru toti actorii de pe piata, nu se poate spune care va fi procentul cu care piata va creste pe segmentul mentionat. Totusi produsele premium nu vor constitui ponderea predominanta a pietei avand in vedere ca in UE proportia premium - medium este de 45% - 55%. "Segmentarea pietei romanesti este identica cu alte piete europene, difera doar dimensiunea segmentelor. In Romania electrocasnicele premium nu reprezentau o pondere covarsitoare, insa evolutia de anul trecut demonstreaza potentialul de crestere al acestei categorii, catre raportul european, de 45% la 55%", precizeaza Bolozan.

Crestere de 25% pe segmente de nisa

Whirlpool a inregistrat o crestere de 25% si pe segmentul de produse considerate de nisa cum ar fi masinile de spalat vase si de 100% pe produsele incastrabile cum ar fi plitele vitroceramice. Explicatia consta in numarul important de ansambluri rezidentiale care au fost lansate, anul trecut, in toata tara, a caror utilare presupune mai multe tipuri de produse decat cele care se pot gasi intr-un simplu apartament, cat si de noutatea pe care aceste produse o au pe piata, se mai arata in comunicat. Produsele medium si entry - level vor continua sa detina cea mai mare pondere in total vanzari in pofida faptului ca rata lor de schimb este de circa trei ori mai mare decat in UE (8 ani).

Va creste ponderea in vanzari a oraselor mici

Deoarece piata oraselor mari este deja aglomerata, marile lanturi de retail constituind cea mai importanta piata de desfacere, in urmatorii ani vor creste sensibil vanzarile in orasele medii si mici. "Extinderea catre orasele medii si mici este un pas firesc pentru jucatorii de pe piata, care vor incerca sa acopere cat mai bine toate zonele tarii, astfel ca pe viitor ponderea in vanzari a oraselor medii si mici va creste", a declarat Bolozan. Potrivit acesteia, promovarea produselor se va canaliza, ca si pana in prezent, pe expunerea media avand in vedere ca promotia la locul vanzarilor este foarte dificila deoarece trebuie sa existe un acord la nivel national cu retailer-ul.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.