Wall-Mart Stores, cel mai mare retailer la nivel mondial, a ajuns la un acord pentru achizitionarea unei participatii de 35 de procente din Trust-Mart, un operator de hipermarketuri din China. Decizia gigantului american are la baza ritmul de crester

Wall-Mart Stores, cel mai mare retailer la nivel mondial, a ajuns la un acord pentru achizitionarea unei participatii de 35 de procente din Trust-Mart, un operator de hipermarketuri din China. Decizia gigantului american are la baza ritmul de crestere economic din China, cel mai expansiv la nivel mondial, dar si nevoia de a concura cu francezii de la Carrefour SA, scrie Bloomberg.
Prin intermediul acestei investitii, Wall-Mart va obtine controlul a 101 magazine, in 34 de orase din China, se arata intr-un comunicat al retailerului american. Wall-Mart nu a dezvaluit detaliile financiare ale acordului.
In cazul in care Wall-Mart va achizitiona in totalitate Trust-Mart, retailerul din Statele Unite ale Americii isi va dubla numarul de magazine pe care le poseda in China, furand din clientii Carrefour, francezii detinand peste 1.000 de supermarketuri in cea mai populata tara din lume. Pe 17 octombrie 2006, o persoana implicata in procesul de negociere dintre Wall-Mart si Trust-Mart declara ca retailerul american isi doreste sa achizitioneze in totalitate compania chineza, valoarea tranzactiei fiind de aproximativ un miliard de dolari. Aceeasi suma a fost avansata si de analistii intervievati de BBC.
"Wall-Mart se extinde foarte incet in China, comparativ cu Carrefour", a declarat Hu Hongke, analist la China Merchants Securities. "Expansiunea prin intermediul achizitiilor reprezinta o modalitate de crestere eficienta, in China, acolo unde locatiile propice retailerilor sunt intr-un numar limitat", a precizat Hongke.
Actiunile Wall-Mart erau cotate luni la 49,98 de dolari/titlu. De la inceputul anului si pana in prezent actiunile companiei americane s-au apreciat cu opt procente.

Trust-Mart isi pastreaza brandul

Compania Trust-Mart, care are peste 31.000 de angajati, va continua sa-si desfasoare activitatea sub acelasi brand, potrivit unui comunicat remis Bloomberg,
Infiintata in 1997, Trust-Mart este prezenta in peste 20 de provincii din China. Retailerul chinez vinde peste 20.000 de produse, inclusiv articole de uz casnic si imbracaminte.
Magazinele Trust-Mart ocupa o suprafata totala de peste 400.000 de metri patrati. Wall-Mart, care a intrat pe piata chineza in 1996, detine 73 de magazine, in 36 de orase. "Prin intermediul acestei investitii in Trust-Mart beneficiem de oportunitatea de a ne extinde prezenta in China", a declarat Michael Duke, vicepresedintele Wall-Mart, intr-un comunicat dat publicitatii prin PRNewswire.
Credit Suisse Group a fost consultantul financiar al acestei tranzactii, pentru Wall-Mart, potrivit unui comunicat al institutiei financiare.

Dificultati pentru Wall-Mart

Planurile de expansiune ale Wall-Mart peste hotare au fost date peste cap anul trecut, dupa ce retailerul american a decis sa se retraga din Germania si Coreea de Sud si dupa ce compania japoneza Aeon a primit drepturi exclusive de achizitie a Daiei. Pe segmentul de retail din China, vanzarile au crescut cu 13,7%, la 770 de miliarde de dolari, echivalentul unui sfert din piata de profil din Statele Unite. Economia chineza a avansat cu 10,7%, ceea ce a condus la majorarea veniturilor cu 12,1%, in mediul urban, respectiv 10,2% in zonele rurale.
Carrefour, al doilea mare retailer al lumii, preciza in luna octombrie a anului trecut ca isi doreste sa deschida 20 de hipermarketuri anual, in urmatorii ani.
In prezent, compania franceza detine 90 de supermagazine si peste 1.000 de supermarketuri in China.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.