Renault si Dacia au refuzat pentru a doua oara sa plateasca pretul de pornire, redus cu 5% fata de prima incercare, privind licitatia pentru terenul de la Titu. Licitatia pentru terenul pe care Renault doreste sa construiasca un centru auto va fi din

Renault si Dacia au refuzat pentru a doua oara sa plateasca pretul de pornire, redus cu 5% fata de prima incercare, privind licitatia pentru terenul de la Titu. Licitatia pentru terenul pe care Renault doreste sa construiasca un centru auto va fi din nou reorganizata.
Prima licitatie a avut loc in urma cu o saptamana, fiind organizata de Consiliul Judetean Dambovita, si a pornit de la un pret de 29,1 milioane lei inclusiv TVA. Din total, 2,1 milioane lei sunt pentru vanzarea a noua cladiri, 26,6 milioane lei pentru achizitia unui teren si circa 270.000 lei pentru retele de utilitati, platforme, drumuri, alte mijloace fixe si obiecte de inventar.
La licitatie au fost acceptate firmele Renault Technologie Roumanie SRL si Automobile Dacia SA, dar ambele au refuzat atunci sa achite pretul de pornire. Astfel, comisia a decis reprogramarea licitatiei, la un pret de pornire diminuat cu 5% fata de nivelul initial.
Cu toate acestea, chiar si la a doua licitatie, cele doua firme au refuzat sa plateasca pretul de pornire a licitatiei. Licitatia a avut loc luni, 19 februarie, la un pret de pornire de aproximativ 27,6 milioane lei inclusiv TVA, din care doua milioane lei pentru cladiri, 25,3 milioane lei pentru teren si circa 250.000 lei pentru retele de utilitati, drumuri si alte active.

O a treia licitatie va fi organizata privind terenul dambovitean

Refuzul celor doua companii au determinat comisia judeteana sa reprogrameze pentru a treia oara licitatia, cu un nou pret, mai mic fata de nivelul celui stabilit pentru a doua etapa.
"In cazul in care licitatia nu va avea un castigator nici a treia oara, Consiliul Judetean va analiza reorganizarea intregii proceduri, cu un alt pret de pornire, conform legii", a declarat agentiei Mediafax Mihai Trifan, vicepresedintele CJ Dambovita si presedintele comisiei de licitatie.
Anul trecut, Renault anunta ca doreste sa construiasca pe amplasamentul din orasul Titu un centru pentru proiectarea si dezvoltarea de modele auto destinate pietelor emergente, unitate denumita Renault Tehnologie Roumanie - RTR. Realizarea acestui proiect presupune investitii de 450 de milioane euro, in perioada 2007 - 2009.
Terenul scos la licitatie are o suprafata totala de 258,4 hectare, iar cladirile ocupa o suprafata totala desfasurata de 6.061 metri patrati.
Suprafata de teren necesara Renault, aflata in imediata apropiere a unei unitati militare, a fost transferata in noiembrie 2006, prin Hotarare de Guvern, din domeniul public al statului si administrarea Ministerului Apararii Nationale in domeniul privat al judetului Dambovita si administrarea Consiliului Judetean, pentru a fi scos la vanzare prin licitatie publica.
Intr-un raport al CJ Dambovita se arata ca Ministerul Apararii a conditionat transmiterea imobilului catre autoritatile judetene de realizarea a trei obiective de investitii, respectiv un punct control acces, un hangar de aeronava tip C-130 Hercules si un punct conducere zbor.
Cumparatorul trebuie sa comande, pe cheltuiala sa, unui institut de proiectare agreat, studiile de fezabilitate si proiectele tehnice pentru realizarea acestor investitii pe care sa le construiasca, tot pe propria cheltuiala, pana la finele anului 2008, pe amplasamentele puse la dispozitie de MApN.
Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, a anuntat saptamana trecuta ca grupul Renault a prezentat Guvernului un set de solicitari privind masuri de ajutor de stat pentru centrul de proiectare si dezvoltare de la Titu, procedurile pentru un acord in acest sens urmand sa fie accelerate. El a mentionat ca printre solicitarile companiei Renault figureaza si dezvoltarea infrastructurii in zona respectiva.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.