"Vom investi circa 2,3 milioane de euro in achizitia unei linii de imbuteliere a berii la PET din Germania, cu o capacitate de productie de 12.000 de litri de bere pe ora, inlocuirea filtrelor de apa si a tuturor instalatiilor frigorifice din incinta fabricii, precum si finalizarea unei noi hale pentru liniile de imbuteliere", a spus Moraru, citat de Mediafax.
De asemenea, producatorul de bere va investi 600.000 de euro in modernizarea instalatiilor de fierbere, vizand cresterea capacitatii de imbuteliere a fabricii.
"In 2006, Bere Azuga a produs 125.000 de hectolitri de bere, iar anul acesta intentionam sa crestem capacitatea de productie la 300.000 de hectolitri, datorita investitiilor pe care le realizam", a precizat Moraru.
Compania va mai aloca circa 1-1,2 milioane de euro in sectorul comercial in vederea achizitiei de navete, sticle, vitrine frigorifice si autovehicule utilitare.
"Pana acum, berea produsa de noi a fost vanduta prin intermediul partenerilor comerciali, insa intentionam ca, intr-un an de zile, 50% din vanzarile firmei sa fie realizate prin distributia proprie", a mai adaugat Moraru.
Anul trecut, Bere Azuga a realizat o cifra de afaceri de 18,8 milioane de lei, iar in acest an compania intentioneaza sa-si majoreze incasarile la 45 de milioane de lei.
"Intentionam ca in 2007 sa realizam o cifra de afaceri de 45 milioane de lei, insa lucrurile nu sunt foarte sigure, deoarece materia prima s-a scumpit destul de mult in ultima perioada", a afirmat Moraru. Principalul actionar al Bere Azuga este Valeriu Moraru, cu o participatie de 52,36% din actiuni. Potrivit raportarilor facute de companie la Rasdaq la sfarsitul anului trecut, printre actionarii semnificativi ai Bere Azuga se mai numara firma Rombas Trans International SRL, care detine 20,09%, si Friedrich Ipsen, cu 12,81% din actiuni. Capitalul social al companiei este de 5,9 milioane lei (1,73 milioane euro), divizat in 2.352.833 actiuni, cu valoare nominala de 2,50 lei. Piata berii s-a ridicat in 2005 la circa 13,9 milioane de hectolitri, ceea ce inseamna din punct de vedere valoric aproximativ 600 de milioane de euro. Pe cap de locuitor, consumul a fost de circa 63 de litri. Estimarile pentru 2006 indica o crestere a pietei de 2 la suta, sub ritmul din anul 2005.
De asemenea, in 2005, ambalajul PET a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu 43,5% fata de anul trecut. Evolutia recipientelor de plastic a avut loc pe fondul unei diminuari accelerate a utilizarii ambalajului de sticla, care a scazut la 54,3% in 2005.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Shakira, virală pe TikTok după ce a vorbit în limba română. Cum a ajuns...
Sursa: kudika.ro
-
Intimitățile unei fete cuminți
Sursa: garbo.ro