In cadrul "unicului festival european dedicat printului", desfasurat la Brasov, intre 8 si 11 februarie, participantii de origine latina au primit cele mai multe aprecieri, atat din partea publicului, cat si din cea a juriului avizat. Astfel, francez

In cadrul "unicului festival european dedicat printului", desfasurat la Brasov, intre 8 si 11 februarie, participantii de origine latina au primit cele mai multe aprecieri, atat din partea publicului, cat si din cea a juriului avizat. Astfel, francezii de la Publicis Conseil Paris au fost favoritii absoluti ai AdPrint de anul acesta, campania Wonderbra Big Hands reusind sa aduca in portofoliul agentiei, prin cele trei lucrari participante la competitie (Wall, Chair si Table), nu mai putin de cinci premii de prima clasa. Este vorba in primul rand de trofeul festivalului, Rock Angel, acordat pentru cel mai bun print din concurs, caruia i s-au adaugat distinctia pentru cea de-a doua categorie a competitiei, Apparel/Fashion, cea pentru Echipa de Aur (aceeasi campanie), pentru Agentia Ingerilor si, alaturi de Publicis Romania, pentru Reteaua Ingerilor.
In afara de campania Wonderbra, agentia pariziana a mai fost prezenta in concurs cu alte cinci lucrari, reunite sub numele de campanie "Stihl Lost items", nici acestea "nescapand" de aprecierile juriului - castigatoare la categoria a saisprezecea, Home Maintenance, campania a primit chiar si o nominalizare pentru cel mai bun print din competitie.

Romanii si italienii, in competitie cu francezii

O alta prezenta notabila in cadrul concursului, autohtona de data aceasta, a fost cea a BV McCann Erickson, cu cele trei printuri din campania Maggi - Jane, The Godmother si Mount Rushmore, reunite sub acelasi slogan, "If only women spent less time cooking". Prima dintre lucrari a castigat premiul pentru sectiunea Foods, in timp ce intreaga campanie a fost premiata cu trofeul Crystal Angel pentru Best Use of Copywriting, iar agentia a primit distinctia pentru Echipa de Argint. Agentia italiana 1861united este cea de-a treia castigatoare, tot de origine latina, pentru categoria celor mai bune echipe, ea fiind premiata cu trofeul Bronze Team, caruia i s-a adaugat distinctia Crystal Angel pentru Best Use of Art Direction pentru campania "Freddy La Scala".

22 de categorii nepremiate si 3 Crystal Angels neacordati

Interesante au fost insa schimbarile intervenite in structura concursului, prin absenta castigatorilor si, uneori, chiar a nominalizatilor, pentru nu mai putin de 22 dintre cele 32 categorii, acesteia adaugandu-i-se si cele trei premii Crystal Angels neacordate: Best Use of Illustration, Best Use of Photography si Best Use of Typography. In schimb, juriul a decis sa acorde un premiu special, pentru Best Use of Media, agentiei Propaganda, pentru campania la Aspacardin, "Payments board with pack". Aceasta situatie poate fi pusa pe seama dorintei juriului de a premia numai lucrarile cu adevarat meritorii, preferand ca, in absenta acestora, sa nu acorde distinctiile prevazute in desfasurarea festivalului. Astfel, referindu-se la calitatea concursului, atat in privinta lucrarilor, cat si a jurizarii, Andrei Bortun a declarat, in calitate de presedinte al AdPrint: "Comparativ cu editia trecuta, festivalul a reunit participanti mai buni si mai multi si a reusit sa ridice standardele, atat in ceea ce priveste seminariile, cat si petrecerile".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.