Cea de-a treia intalnire dintre reprezentantii IAA si Consiliul National al Audiovizualului a avut in prim-plan modificarile cerute de CNA pentru Codul Audiovizualului. Consiliul National al Audiovizualului a cerut introducerea unor restrictii ce viz
Cea de-a treia intalnire dintre reprezentantii IAA si Consiliul National al Audiovizualului a avut in prim-plan modificarile cerute de CNA pentru Codul Audiovizualului. Consiliul National al Audiovizualului a cerut introducerea unor restrictii ce vizeaza publicitatea la TV, "initiativa unica in Europa care se distanteaza flagrant de recomandarile facute de Parlamentul European in raspunsul sau la Carta Verde a Comisiei Europene referitoare la alimentatia sanatoasa si activitatea fizica", se subliniaza intr-un comunicat IAA.
Propunerile CNA care au scandalizat comunitatea advertiserilor se refera la mentionarea procentului de carne dezosata mecanic (MMD) in publicitatea pentru mezeluri si pateuri de ficat, a procentului de zahar pentru sucuri, bauturi racoritoare, a procentului de grasimi la produsele lactate sau a sarii din chipsuri, eliminarea din spoturile difuzate pe TV a recomandarilor medicale pentru alimente si produse de larg consum, cu exceptia celor destinate igienei personale. "Promulgarea unei asemenea decizii ca atare si fara o analiza detaliata si justa a situatiei poate avea consecinte asupra intregului domeniu al publicitatii din Romania si va fi de natura sa induca in eroare consumatorii prezentand informatii incomplete, fara relevanta si care pot conduce la distorsionarea mediului concurential prin discriminarea produselor care beneficiaza de publicitate TV", au subliniat reprezentantii International Advertising Association (IAA) Romania si cei ai industriei alimentare, Federatia Romana a Producatorilor de Alimente.
Pentru a preintampina punerea in practica a propunerilor Consiliului National al Audiovizualului, unice pe piata publicitatii, International Advertising Association a propus demararea unei campanii de comunicare privind stilul de viata sanatos, de-a lungul unui an.
Reprezentantii industriei alimentare si ai industriei de publicitate din Romania acopera peste 90% din cele 2 piete si au ca membri companii care sunt printre cei mai mari investitori si angajatori din Romania, generand peste 5 mld. euro cifra de afaceri si angajand peste 100.000 de oameni.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.