Masina de 5.000 de euro, cum a fost initial numit Logan, desi cu echipari poate ajunge si la 9.000 de euro, a fost scoasa pe piata pentru a obtine o masina deosebit de competitiva din punct de vedere al costurilor.
Initiativa lui Carlos Ghosn

Masina de 5.000 de euro, cum a fost initial numit Logan, desi cu echipari poate ajunge si la 9.000 de euro, a fost scoasa pe piata pentru a obtine o masina deosebit de competitiva din punct de vedere al costurilor.
Initiativa lui Carlos Ghosn s-a dovedit de un real succes, pana in prezent modelele Logan vanzandu-se in sute de mii de exemplare, cele mai multe pe pietele emergente, dar si in Europa.
Dezvoltarea unor tari cu potential al pietei imens cum ar fi India, China, tari din America Latina sau din nordul Africii ai caror locuitori inca nu au posibilitati financiare de a-si cumpara masini noi au prilejuit Renault sa se gandeasca la fabricarea unei masini chiar mai ieftine decat Logan.
Astfel, grupul francez intentioneaza sa foloseasca platforma Logan pentru a construi un automobil mai ieftin care sa fie produs la costuri cuprinse intre 2.000 si 4.000 euro pe exemplar, a declarat Carlos Ghosn, CEO al Renault-Nissan, citat de Financial Times si preluat de NewsIn.
"Urmatoarea generatie de Logan va fi mai competitiva din punct de vedere al costurilor", a spus Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan la conferinta de prezentare a rezultatelor financiare Renault pe 2006. El a adaugat ca fabricarea unei astfel de masini ar avea costuri intre 2.000 si 4.000 euro (2.600 - 5.200 dolari), dar un astfel de automobil nu poate fi vandut pe orice piata, din cauza regulamentelor legate de siguranta si alte capitole. Carlos Ghosn nu a precizat cand are grupul Renault de gand sa lanseze aceasta masina "ultraieftina", insa a mentionat ca Renault deja lucreaza la acest proiect.

Exemplul Renault, urmat si de alti producatori

Reusita Logan a atras atentia altor mari producatori auto mondiali care dezvolta masini ieftine pentru piete din tari in curs de dezvoltare. Toyota, Hyundai sau Tata Motors au anuntat ca vor produce automobile ieftine ce vor fi destinate cumparatorilor care isi iau prima data masina in tari cu nivel de trai mai scazut decat in Occident. O astfel de masina consuma foarte putin datorita motoarelor de mica capacitate si prin urmare este atractiva pentru clienti.
Katsuaki Watanabe, presedinte al Toyota, a declarat luna trecuta pentru Financial Times ca producatorul japonez se gandeste la "un mod foarte ieftin de a construi masini", pentru care "vom dezvolta chiar materiale noi daca este nevoie".
Presa nipona anunta ca Toyota si-a propus sa lanseze in 2010 un automobil care sa coste 6.500 de dolari. La randul lor, indienii de la Tata au anuntat ca dupa 2008 vor lansa o masina care va costa sub 2.000 de euro si va fi comercializata in India.
Si Fiat este interesata sa incheie parteneriate pentru a construi masini mici, ieftine, care sa fie in pas cu moda de pe piata automobilelor, incercand astfel sa-si reduca din costurile de productie si sa-si protejeze marjele de profit.
Fiat a anuntat ca este interesata de constructia unei masini la costuri mici impreuna cu partenerul indian Tata Motors. Grupul Renault a vandut anul trecut 248.000 de automobile Logan. Modelul este produs in Romania, Rusia, Columbia si Maroc, iar anul acesta va demara productia in India, Iran si Brazilia. Logan a fost lansat in varianta berlina in 2004, iar doi ani mai tarziu a venit versiunea break, numita MCV. Luna trecuta a intrat pe piata versiunea Logan VAN (furgon), iar pana in 2009, gama Logan va avea sase modele. In acel an, productia mondiala a modelului va fi de peste 700.000 de unitati, dintre care peste 300.000 vor fi produse in Romania.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.