O anvelopa are o suprafata de contact cu soseaua maxim de marimea unei carti postale. Asadar, anvelopele sunt vitale: acestea reprezinta singura legatura cu asfaltul. Daca acest contact nu este optim, apar probleme - la franare, la accelerare, la mer
O anvelopa are o suprafata de contact cu soseaua maxim de marimea unei carti postale. Asadar, anvelopele sunt vitale: acestea reprezinta singura legatura cu asfaltul. Daca acest contact nu este optim, apar probleme - la franare, la accelerare, la mersul in curbe. In aceste conditii, nici sistemele supranumite "ingeri pazitori", precum ABS sau ESP, nu pot functiona in mod optim. Surprinzator: "Multi soferi uita ca anvelopele reprezinta singura legatura dintre banda de rulare si autovehicul", afirma profesorul Manfred Bandmann, presedintele Consiliului German pentru Siguranta in Trafic. Din cauza proastei echipari cu anvelope s-au produs 1.233 de accidente soldate cu raniti, raporteaza Oficiul Federal pentru Statistica pentru anul 2005. Infricosatoare este si statistica asupra penelor de cauciuc, realizata de Organizatia pentru Supravegherea Autovehiculelor a Expertilor Auto Liber-Profesionisti: din 731.646 de autoturisme verificate, 110.762 prezentau anvelope defecte. De aceea, Continental recomanda ca la alimentarea cu carburant sa se efectueze, pe cat posibil, in mod regulat, si un examen al anvelopelor: exista defectiuni? Presiunea aerului este buna? Are anvelopa suficient profil (iarna cel putin patru milimetri)? Trebuie sa va faceti timp! Pentru productia mondiala a 107 milioane de anvelope pentru autoturisme, Continental a prelucrat in 2006 circa 353.000 de tone de cauciuc. Aceasta cantitate reprezinta de 35 de ori greutatea Turnului Eiffel! In plus, produsele Continental nu sunt numai acelea pe care scrie Continental: in cadrul concernului sunt produse si anvelopele marcilor Uniroyal (doar in Europa), Semperit, Barum, General, Euzkadi, Viking, Gislaved si Mabor.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.