Premierul Calin Popescu Tariceanu sustine, in continuare, taxa de prima inmatriculare, dand exemplul Germaniei, care a luat decizia de a proteja constructorii locali fata de solicitarea Comisiei Europene de reducere a emisiilor poluante. Aratand ca e
Premierul Calin Popescu Tariceanu sustine, in continuare, taxa de prima inmatriculare, dand exemplul Germaniei, care a luat decizia de a proteja constructorii locali fata de solicitarea Comisiei Europene de reducere a emisiilor poluante. Aratand ca este normal ca fiecare stat sa-si apere interesele in fata Comisiei Europei, premierul a spus ca taxa de inmatriculare va contribui la protectia mediului, asigurarea locurilor de munca din sectorul productiei auto autohton si la atragerea unor venituri bugetare suplimentare.
Comisia Europeana a prezentat, ieri, o strategie ampla privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor, care prevede scaderea limitelor admise, dar initiativa a fost criticata de unii producatori auto.
Conform reglementarilor, constructorii auto vor fi obligati sa reduca emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor noi, comercializate in UE, la un nivel mediu de 130 de grame pe kilometru, pana in 2012. In prezent, cantitatea medie se plaseaza la circa 163 de grame pe kilometru.
Directorul general al Automobile Dacia a aratat, saptamana trecuta, ca, in cazul reducerii la jumatate a taxei de prima inmatriculare, productia companiei s-ar diminua cu 30-35%, ceea ce ar putea determina si grupul francez Renault sa renunte la o serie de investitii pe piata romaneasca.
Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.