Comisia Europeana a prezentat, miercuri, o strategie ampla in vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor, care prevede scaderea limitelor admise, dar initiativa a fost criticata de unii producatori auto.
Conform reglem

Comisia Europeana a prezentat, miercuri, o strategie ampla in vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor, care prevede scaderea limitelor admise, dar initiativa a fost criticata de unii producatori auto.
Conform reglementarilor, constructorii auto vor fi obligati sa reduca emisiile de dioxid de carbon ale vehiculelor noi, comercializate in UE, la un nivel mediu de 130 de grame pe kilometru, pana in 2012. In prezent, cantitatea medie se plaseaza la circa 163 de grame pe kilometru.
Utilizarea biocombustibililor, stabilirea unor standarde minime de eficienta pentru aparatele de aer conditionat, a unor limite privind rezistenta pneurilor la rulare si a unor indicatori referitori la turatia la care este realizata schimbarea treptelor de viteza vor facilita realizarea unei reduceri suplimentare de 10 grame pe kilometru, care nu va fi solicitata direct, a declarat comisarul european pentru Industrie, Guenter Verheugen.
Reglementarile propuse au ca obiectiv reducerea nivelului emisiilor poluante, fara a denatura concurenta pe piata auto. "Este o solutie echilibrata, prin care Europa va obtine prima pozitie in privinta reducerii emisiilor poluante ale automobilelor", a precizat Verheugen.
Strategia Comisiei Europene prevede ca legislatia din domeniul reducerii poluarii sa fie formulata pentru "a asigura obiective neutre, din punctul de vedere al concurentei, echitabile pentru producatorii auto europeni".

Masinile de lux, penalizate de astfel de legi?

Pe de alta parte, oficialii germani si-au exprimat ingrijorarea privind posibilitatea ca astfel de legi sa penalizeze, in mod incorect, industria locala, specializata in productia automobilelor din clasele superioare, in vreme ce organizatiile ecologiste au acuzat autoritatile de la Bruxelles de concesii in favoarea constructorilor.
Cu toate acestea, producatorul german de automobile de lux BMW a salutat prudent strategia UE. Un purtator de cuvant al companiei a declarat ca decizia UE reprezinta "primul pas in directia corecta".
Comisarul european pentru Mediu, Stavros Dimas, a propus ca producatorii auto sa fie responsabili in totalitate pentru reducerea emisiilor pana la nivelul de 120 de grame pe kilometru, dar a ajuns la un compromis cu Verheugen, care s-a opus, initial, stabilirii unor limite obligatorii.
Executivul european nu exclude stabilirea unor tinte diferite, in functie de dimensiunile si de nivelul emisiilor vehiculelor, a mai spus Verheugen.
Oficialul european a precizat ca institutia nu a adoptat inca nicio decizie privind legislatia din acest domeniu, iar eventualele modalitati de penalizare a producatorilor auto nu au fost luate in discutie.
Comisia Europeana va realiza o evaluare a impactului estimat si va inainta o propunere legislativa pana la mijocul anului 2008.
Totodata, autoritatile de la Bruxelles vor incuraja cele 27 de state membre UE sa ofere stimulente fiscale pentru achizitia de automobile mai putin poluante.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.