Publicitatea online romaneasca asteapta, in acest an, sa se implementeze un sistem de masurare a audientei si de monitorizare a campaniilor publicitare online acceptat la nivel de industrie. Astfel se va putea sti cu destula precizie care este nivelu

Publicitatea online romaneasca asteapta, in acest an, sa se implementeze un sistem de masurare a audientei si de monitorizare a campaniilor publicitare online acceptat la nivel de industrie. Astfel se va putea sti cu destula precizie care este nivelul investitiilor in domeniu, declara Cristian
Flor Petriceanu, directorul general Net Bridge. Deocamdata se estimeaza ca in 2007 se vor aloca circa 7 milioane de euro pe campanii online.
Anul 2007 va aduce cu sine si o modificare fundamentala in ceea ce priveste modul traditional de publicitate.
Potrivit reprezentantilor mai multor companii de comunicare si PR, publicitatea online va detine cote din ce in ce mai importante din total piata, iar sumele alocate de catre companii vor creste si ele. "Asteptam sa se consolideze pozitiile player-ilor lansati in piata in 2006, sa se standardizeze formatele de publicitate, sa se implementeze un sistem de masurare a audientei online, a unui sistem de monitorizare si raportare in timp real a campaniilor publicitare", spune Petriceanu.
Din spusele acestuia exista semnale potrivit carora companiile dovedesc deja o mai mare deschidere catre acest fel de publicitate in detrimentul celei clasice.

Unul dintre cele mai dinamice medii

Ca peisajul romanesc al publicitatii pe Internet devine tot mai dinamic se declara de acord si reprezentantii 4ACE-pr&publicity. Potrivit acestora, incepand cu acest an compania pe care o reprezinta se va orienta tot mai mult catre acest tip de publicitate si comunicare pentru ca este "unul dintre cele mai dinamice medii la ora actuala".
Aceasta decizie a fost influentata in principal de dezvoltarea resimtita in 2006. Un studiu publicat de BRAT (Biroul National de Audit al Tirajelor) arata ca 43,5% din populatia aflata in mediul urban detine un calculator personal, iar 53,3% dintre locuitorii oraselor au folosit un calculator in ultimele 12 luni. In acelasi studiu se arata ca un numar de 5,8 milioane de utilizatori lunari, conform trafic.ro, o rata de utilizare in crestere de la 28% la 33% din totalul populatiei si o estimare a evolutiei numarului utilizatorilor de Internet la nivel national pana la 7 milioane in 2007, conform ministrului Comunicatiilor si al tehnologiei Zsolt Nagy, au demonstrat ca sunt argumente deosebit de importante pentru comunicarea romaneasca. "Intr-o piata caracterizata de competitivitate crescuta, adaugarea unor metode moderne de comunicare, in planurile generale de promovare, devine esentiala. De aceea am inceput o campanie de informare a clientilor agentiei, asupra avantajelor pe care folosirea mediului online le are pentru imbunatatirea imaginii companiei sau a produsului promovat. La ora actuala, online reprezinta canalul de comunicare cu cea mai mare crestere de la un an la altul, fapt care nu poate fi ignorat in strategiile moderne de PR si publicity", declara Elena Olteanu, General Manager 4 ACE-pr&publicity.

Exploatare la maximum a mesajului publicitar

Batalia care se da, in prezent, in sectorul publicitatii este pe timpul clientului si nicidecum intre medii sau intre marci de produse sau servicii.
Astfel, cum acest timp este limitat momentul in care consumatorul este in contact cu mesajul publicitar trebuie exploatat la maximum, spune Petriceanu. Mai mult, in continuare se vor identifica spatii si momente care pana acum nu erau folosite in acest moment, Internetul si comunicatiile mobile ocupand deja un asemenea segment de timp.Anul acesta se va putea vorbi si despre o redefinire si eficientizare a campaniilor online bazata pe segmentul de newsletter, advertoriale si proiecte speciale. "Asa cum se intampla si in presa scrisa, anumite sectiuni dintr-un portal sau un anumit site poate contine spatii editoriale adresate unui public specific, unde comunicarea de brand se poate face prin continutul editorial. Pot de asemenea aparea si evenimente prin intermediul carora anumite marci, produse sau servicii se pot asocia in ceea ce priveste planul de comunicare", explica Petriceanu. In ceea ce priveste bannerele, desi nu se poate spune ca acestea nu mai sunt viabile, totusi, pe viitor, ele vor trebui sa nu deranjeze, sa fie mai atractive si sa incite vizitatorul sa dea click, mai spune Petriceanu.
Desi companiile aloca destul de putin pentru acest mod de a-si face publicitate, exista anumiti advertiseri de servicii pentru care Internetul reprezinta o componenta esentiala, care isi fac cu precadere, daca nu in exclusivitate, publicitate online, arata Petriceanu. In general, insa, advertiseri de FMCG aloca 1-2 procente maximum din bugetul total de publicitate.

netBridge - jucator important

netBridge este principalul furnizor de servicii online profesioniste din Romania cu o experienta de peste 6 ani in dezvoltarea Internetului romanesc si in crearea de oportunitati utile pentru folosirea la maximum a Internetului in Romania. Peste 1 milion de utilizatori de Internet folosesc direct serviciile netBridge in fiecare saptamana. In 2001, netBridge a infiintat Boom, agentie full service de publicitate online. In portofoliul netBridge se gasesc site-uri cu un mare numar de vizitatori ca Okazii.ro, Aman2.ro, Referat.ro sau Statistici.ro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.