Romanii vor plati in continuare taxa de prima inmatriculare, insa la cote reduse. Noile valori vor fi stabilite de autoritatile romane impreuna cu expertii in impozitare
ai Comisiei Europene.
Romania poate pastra taxa de prima inmatriculare, insa aceasta trebuie sa fie proportionala cu vechimea masinii si sa nu discrimineze autoturismele la mana a doua sau aduse din strainatate. Sebastian Vladescu, ministrul de Finante, si comisarul european pentru impozitare si uniune vamala, Laszlo Kovacs, au convenit la intalnirea de ieri de la Bruxelles ca Romania sa modifice taxa de prima inmatriculare in urma unei colaborari cu expertii Comisiei europene, a declarat Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului european. Potrivit ministrului de Finante insa, CE nu a contestat dreptul Romaniei de a institui aceasta taxa, ci modalitatea de calcul. Noua modalitate de calcul a taxei trebuie gasita in urmatoarele saptamani, deoarece oficialii europeni nu exclud posibilitatea sanctionarii Romaniei pentru introducerea acestei taxe. ""Exista o intelegere a Comisiei Europene fata de necesitatea acordarii unei importante cuvenite protectie mediului inconjurator si fata de dorinta legitima a Guvernului Romaniei de a nu transforma Romania intr-o zona de evacuare a reziduurilor industriale. Ambele parti sunt de acord asupra faptului ca prevederile Tratatului de Aderare trebuie respectate"", a declarat Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor Publice. Pana la modificarea taxelor vor fi platite actualele cote, iar pentru masinile noi nu vor exista modificari, intrucat sumele platite la inmatriculare nu sunt foarte ridicate.
PREZENT. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an de autoritatile de la Bucuresti, care au afirmat ca vor sa limiteze importul de masini poluante, dupa aderare. Comisia Europeana a criticat insa taxa, considerand ca nivelul ridicat pentru masinile vechi de import reprezinta o discriminare. Taxa este stabilita in functie de capacitatea cilindrica a masinii, de vechime si de norma de poluare. In cazul masinilor vechi, taxa este mai mare si poate ajunge la peste 8.000 de euro pentru masinile cu o capacitate de peste 3.000 cm cubi si clasificate ca non-euro.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Avionul care ar fi dispărut în 1955 și ar fi reapărut în 1985. Adevărul din...
Sursa: garbo.ro
-
FOTO: Destinații de schi aproape de casă pentru vacanța de iarnă 2025–2026....
Sursa: kudika.ro