Activitati de brand cu dublu impact. In strategia de brand, implicarea in proiecte de utilitate sociala este un mijloc de a dobandi un plus de valoare. Implicarea presupune de la finantare prin sponsorizari pana la realizarea si implementarea unor pa

Activitati de brand cu dublu impact. In strategia de brand, implicarea in proiecte de utilitate sociala este un mijloc de a dobandi un plus de valoare. Implicarea presupune de la finantare prin sponsorizari pana la realizarea si implementarea unor parteneriate si strategii cu rezultate masurabile din care partenerii implicati castiga.
In Romania sunt relativ putine initiativele care monitorizeaza, analizeaza, evalueaza acest tip de actiuni cunoscute sub numele de CSR (responsabilitate sociala corporatista). Implicarea marcilor locale in astfel de actiuni reprezinta un semn de normalitate al mediului de afaceri. Reprezentanti ai catorva dintre instantele care se implica substantial in sondarea acestei dimensiuni a brandingului au acceptat sa ne dezvaluie propriile perspective asupra anului trecut si sa anticipeze ce se va intampla in zona responsabilitatii sociale in 2007.
Agentia Selenis a anuntat de curand rezultatele unui amplu efort de documentare pe aceasta tema. Informatia extrasa din studii internationale de specialitate a fost publicata pe site-ul lor dedicat programului ""ResponsabilitateSociala.ro"", dar si pe blogurile personale ale lui Dragos Dehelean si Marius Balaci de la Selenis. Directorul Selenis, Dragos Dehelean ne-a spus despre initiativa lor: ""scopul programului nostru este sa convinga companiile romanesti sa investeasca in dezvoltarea sociala, avem nevoie de argumente solide pentru a demonstra ca vorbim atat de un gest intelept, cat si de unul reciproc avantajos"".
Sincronizare. In privinta resurselor de documentare Dragos Dehelean a precizat: ""E vorba de date oferite de organisme internationale (Comisia Europeana, Natiunile Unite, OECD) sau de agentii straine (Cone Inc. USA, APCO Insight USA, Cherenson Group USA, Hallvarsson & Hallvarsson Suedia). Am analizat, de asemenea, initiative din domeniul CSR ca Global Compact, Global Reporting Initiative. Celor interesati le recomandam sa urmareasca fenomenul cu ajutorul portalurilor specializate: www.csreurope.org, www.csrwire.com, www.bitc.org.uk si, nu in ultimul rand, www.responsabilitatesociala.ro. Datele vor ajuta companiile romanesti sa formuleze strategii care anticipeaza schimbarile prin care va trece si piata locala"".
Din punctul de vedere al lui Dragos Dehelean piata romaneasca pare pregatita sa acceseze informatia si modelul unor piete mult mai mature. ""De foarte multi ani Romania se afla intr-un proces de adaptare la curentele de gandire occidentale. Transferul cultural se petrece prin toate punctele de contact cu exteriorul. Pentru a le observa e suficient sa urmarim continutul cultural transmis pe televiziuni sau prin reviste, obiceiurile de consum si valorile romanilor. Acest proces de adaptare la valorile culturale de pe alte piete se va accentua in perioada urmatoare. De aceea, rezultatele obtinute de organismele de afara sunt o foarte buna radiografie a viitorului pietei, pentru oamenii de comunicare romani. Anul trecut CSR a beneficiat de 4 evenimente: ""Gala Oameni pentru Oameni"", ""Conferinta de CSR"", ""Conferinta CSR 06"" si ""TOP Corporate Philantropist Romania"". Tema a fost luata in discutie si la alte evenimente de amploare, cum ar fi: Zilele BIZ, Romanian PR Week, Summit-ul de PR ""PR-idea"" sau Olimpiadele Comunicarii. (Dragos Dehelean)
Inspiratie. Infuzia de studii de caz internationale are o valoare educativa: ""Sunt multe programe de CSR derulate afara si din care companiile romanesti pot invata ceva. Interesant este sa vezi ca daca exista dorinta de a schimba ceva in bine, nu conteaza ca initiatorul este o companie, un club de fotbal sau un cantaret celebru. Un exemplu despre care am aflat de curand e cel al clubului FC Barcelona. In istoria de peste 100 de ani a clubului nu a existat nici un sponsor pe tricourile fotbalistilor. Si asta cu toate ca au fost companii de prestigiu care si-au anuntat disponibilitatea de a plati pentru ""spatiul"" de pe tricouri. Iata insa ca, la finalul lui 2006, oficialii Barcelonei au anuntat ca jucatorii vor purta pe tricouri logo-ul UNICEF, fara nici un fel de pretentie materiala. Mai mult, clubul va sponsoriza anual organizatia umanitara cu peste 1,5 milioane de Euro.""

CSR in 2007? Esti responsabil, existi


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.