Banii de la buget sunt folositi aiurea. Fara sa aiba garantia zapezii, Primaria Sinaia arunca banii pe o telegondola care costa suspect de mult, fiind amplasata pe un traseu care este deja acoperit de un drum asfaltat si de o telecabina. Recunoscut

Banii de la buget sunt folositi aiurea. Fara sa aiba garantia zapezii, Primaria Sinaia arunca banii pe o telegondola care costa suspect de mult, fiind amplasata pe un traseu care este deja acoperit de un drum asfaltat si de o telecabina.
Recunoscuta de toata lumea drept cea mai importanta statiune de schi de la Valea Prahovei, Sinaia a ajuns de rasul lumii in aceasta iarna. Tocmai aici, unde sunt partiile cu cele mai inalte altitudini din tara, nu s-a putut schia in nici o zi din actualul sezon. In tot acest timp, la Busteni, Azuga sau Predeal pistele au fost pline.
FARA CAP. Primaria Sinaia viseaza la dezvoltarea statiunii chiar daca nu exista garantia ca se poate schia. Edilul Vlad Oprea isi inchipuie ca a gasit solutia si vrea sa construiasca o telegondola pana la cota 1.400. Costurile se ridica la 7,55 milioane de euro, dintre care doua milioane de euro sunt asigurati de Guvernul Romaniei. Restul de bani au fost obtinuti printr-un sistem leasing cu o dobanda de 10%, suspect de mare pentru o asemenea suma.
PRET MINCINOS. Costurile de productie sunt foarte mari. Ca o comparatie, telegondola Postavaru Express, construita in Poiana Brasov de George Copos, a costat aproape 6 milioane de euro. Telefericul din Postavaru are o lungime inclinata de 2.141 metri si o diferenta de nivel de 661 metri. La Sinaia, atat lungimea, 1.532,16 metri, cat si diferenta de nivel, 495 de metri, sunt mai mici. In aceste conditii, ar fi fost normal ca si costurile de productie sa fie si ele mai mici. Numai in mintea primarului Vlad Oprea pretul este corect, acesta sustinand ca investitia va fi una utila. Nu are curajul sa spuna si cat de profitabila va fi telegondola, in condtiile in care statia inferioara este amplasata foarte departe de centrul orasului.
TRASEU. Pentru un turist amarat, care vine la munte cu trenul, cu schiurile in spate, telegondola lui Oprea este inaccesibila. La pas, din fata garii si pana la statia inferioara, situata la marginea orasului Sinaia, la o altitudine de 998 de metri, se face cel putin o ora. In plus, e mai rentabil sa urci cu microbuzul pana la cota 1.400 decat sa dai bani in plus pe urcarea cu instalatia de transport pe cablu.

Dovada


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.