Toate metodele de atragere a clientilor. Retelele de benzinarii ale Lukoil si Rompetrol isi extind oferta, instaland bancomate in statiile lor. Deja proportii insemnate din incasarile tuturor retelelor se fac prin sistemele POS de plata prin carduri

Toate metodele de atragere a clientilor. Retelele de benzinarii ale Lukoil si Rompetrol isi extind oferta, instaland bancomate in statiile lor. Deja proportii insemnate din incasarile tuturor retelelor se fac prin sistemele POS de plata prin carduri bancare. Exista si carduri de fidelitate.
Lukoil Romania negociaza ""cu mai multe banci, pentru instalarea de bancomate in statii, pentru a largi sfera seviciilor si a spori gradul de atractivitate"", potrivit directorului de comunicare al companiei Gennady Abalov.
CONCURENTA. Stirea consemneaza o directie in plus a concurentei tot mai acerbe in domeniu. Socotela este simpla: cine nu plateste cu carduri bancare, prin terminalele POS, trebuie sa aiba posibilitatea sa-si scoata singur banii. Nici un client nu trebuie pierdut. La randul sau, Rompetrol si-a dotat deja cu bancomate 9 din statiile sale, in acelasi scop, desi reteua dispune de un sistem performant de carduri utilizabile chiar la pompa, Fill & Go. Petrom nu are bancomate, ""pentru moment"", dar ca si Rompetrol sau MOL emit propriile carduri, care functioneaza dupa sistemul cardurilor de credit bancare, atata doar ca nu percep dobanda.
Toate acestea, la care se adauga oferta tot mai larga de alte tipuri de marfuri si servicii, au un singur scop: castigarea clientilor, in conditiile in care rata de profit obtinut exclusiv prin distributia clasica a carburantilor ameninta sa se ingusteze, mai ales datorita taxelor.
Nu este indepartata perspectiva aparitiei si la noi a unor concurenti... neconventionali. In Occident, marile lanturi de super si hypermarketuri au intrat deja pe piata carburantilor.
PETRO-CARDURILE. Lovitura se da insa cu ""petro- cardurile"" emise chiar de companiile petroliere. Acestea sunt, de fapt, niste carduri de credit fara dobanda. Factura se plateste periodic, de obicei lunar. Exista niste costuri initiale la emitere si, dupa caz, niste costuri de administrare, pentru ca firmele cliente care au o ""flota"", cat de mica, de masini gasesc gata monitorizat consumul prin rapoarte accesibile pe internet. Clientul mai are acces si la informatii despre data si ora alimentarilor, cantitatea, numarul de kilometri parcursi, statia de alimentare, eventual datele de identificare ale masinilor/soferilor. Petro-cardurile sunt dotate cu cip sau banda magnetica, sunt securizate ca orice card bancar, iar ""centrele virtuale"", prin care se poate urmari folosirea lor, sunt de asemenea securizate. Astfel devin posibile rapoarte detaliate, bune de prezentat sefilor.
COSTURILE. Folosirea petro-cardurilor nu presupune costuri mari, toate cele 4 mari companii asigurandu-ne ca introducerea lor a avut ca scop atragerea clientilor. La Rompetrol, de pilda, taxa de emitere este de 15 lei, cea de ""intretinere anuala"" 40 de lei. Se mai taxeaza si intarzierea platii, dupa termenul de 10 zile de la emiterea facturii, cu 0,5% pe zi fata de suma datorata. Ca si alte... greseli. Un alt card nou costa 10 lei, reamintirea PIN-ului - 3 lei si tot atat factura detaliata.
CLIENTII SI FIDELITATEA. Cardurile MOL Gold si Silver se adreseaza celor care consuma lunar de peste 1.000 de litri. Exista si cardul MOL-DKV, care poate fi utilizat in de statii de alimentare europene, la ateliere de reparatii si pentru taxele a sute de tuneluri, bacuri si autostrazi, potrivit site-ului companiei. Cei cu consumuri mai mici sunt incurajati prin cardurile de fidelitate. MOL este singura retea care emite asa ceva si se bucura de succesul programului MultiBonus, care a atins cifra de 500.000 de carduri emise. Punctele castigate se transforma in cadouri.

Adresabilitatea sistemului. Fill & Go al Rompetrol pleaca de la cei care consuma cel putin 300 de lei si ajunge la cei ""pentru care masina este a doua casa"" si cheltuiesc pe carburnati, inclusiv in strainatate, cel putin 1.500 de lei.

Vanzari


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.