Din calculele producatorilor de telefoane mobile reiese ca pe piata romaneasca s-au vandut in acest an maximum 4 milioane de unitati, fata de cele 3,7 milioane de terminale din 2005. Estimarile de sfarsit de an arata ca, in 2006, numarul de u

Din calculele producatorilor de telefoane mobile reiese ca pe piata romaneasca s-au vandut in acest an
maximum 4 milioane de unitati, fata de cele
3,7 milioane
de terminale din 2005.

Estimarile de sfarsit de an arata ca, in 2006, numarul de utilizatori de telefonie mobila din Romania a trecut de borna 16 milioane. Avand in vedere cifrele din raportul ANRC pe 2005, reiese ca in acest an, operatorii au mai adaugat la zestre cel putin 3 milioane de clienti, fara sa avem inca datele de pe ultimul trimestru. Daca pe hartie ne-am socoti cu un grad de penetrare de 70%, in realitate cifra ar cobori pana la 60%, gandindu-ne ca sunt multi care au doua SIM-uri. De altfel, procentul de 60% a fost declarat de Liliana Solomon, presedinte Vodafone Romania, precum si Greig Williams, general manager Nokia Ungaria si Romania. Din pacate, pentru piata celularelor, cifrele oferite de producatori sunt bazate pe estimari proprii si difera de la o sursa la alta.

""Apreciem ca, in Romania, piata telefoanelor mobile se situeaza in 2006 la un total aproximativ de 3,7 milioane de telefoane vandute"", ne-a declarat Dorian Radu, director BenQ Mobile in Romania. Pentru Han Q, presedintele LG Romania, nivelul maxim al vanzarilor de terminal ar putea ajunge la 4 milioane de unitati, in aceasta suma intrand si vanzarile de pe piata gri. In ceea ce priveste valoarea pietei, aceasta este estimata de oficialii BenQ la 300 de milioane de euro, un ""plus"" de 20 de milioane de euro, comparativ cu datele de pe anul trecut. Pentru 2007, reprezentantii LG vorbesc de 5 milioane de unitati vandute, ei fiind cei mai optimisti de pe piata, cu un milion peste previziunile celor de la BenQ.

PRETENTII. ""Consumatorii romani sunt foarte pretentiosi in materie de gadget-uri, in special telefoane mobile"", spune oficialul Nokia. Utilizatorii nu percep telefoanele mobile ca simple echipamente electronice, ci ca o modalitate de a-si usura modul de viata si de a-si exprima personalitatea. Potrivit reprezentantilor Sony Ericsson, romanii au fost foarte receptivi la terminalele cu capabilitati de ""imaging si muzica"", un exemplu fiind W810. De asemenea, s-au vandut peste asteptari si modelele din clasa ""fashion"".

""Este foarte interesant faptul ca cercetarile noastre referitoare la consumatorii romani ne arata ca acestia au o inclinatie aparte pentru sectorul fashion, ceea ce explica primirea foarte buna de care s-a bucurat colectia La€™Amour"", arata managerul Nokia pentru Romania. Un alt exemplu este succesul de care s-a bucurat modelul LG Chocolate: 6.000 de terminale vandute in primele trei luni de la lansare si aproximativ 36.000 de unitati in prezent.

PIATA GRI


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.