Romanii au devenit mai interesati de achizitionarea unor produse de gresie si faianta de o calitate superioara, se arata intr-un studiu al Institutului Mia Marketing cerut de Pazo Grup. Potrivit studiului, pentru prima data in aceasta industrie, pretul nu mai este criteriul determinant in achizitionarea unor astfel de produse, ci designul si calitatea. In opinia Pazo, studiul releva faptul ca piata de gresie si faianta se maturizeaza si devine din ce in ce mai sofisticata, fapt reliefat si de preferinta din ce in ce mai accentuata a consumatorului pentru un anumit tip de magazin. Astfel, daca pana acum erau preferate depozitele de materiale de constructii, consumatorul migreaza catre magazine specializate unde poate primi sfaturi pertinente si consultanta. Tendinta se manifesta, in special, in randul tinerilor si a persoanelor de sex feminin. In vederea alegerii unui anumit tip de gresie sau faianta consumatorii au, in primul rand, incredere in persoane apropiate lor si in persoane autorizate (mesteri faiantari, vanzatori de la magazine specializate). Totodata, respondentii studiului sunt receptivi la reclamele si articolele din revistele de specialitate.
"Am constatat, cu surprindere, ca obiceiurile de consum ale romanilor s-au schimbat radical in ultimul an. Astfel daca, in 2004, timpul de inlocuire a produselor de gresie si faianta din casa era de 20 - 25 de ani, in acest an acest interval s-a injumatatit, ajungand pana la 10 ani", a declarat Lucian Azoitei, directorul general Pazo Grup. Potrivit acestuia, gresia si faianta, obiecte care sunt pentru folosinta indelungata, au devenit produse cumparate din impuls "precum guma de mestecat".
Obiceiuri de consum diferite in functie de zona geografica
Din studiul realizat de Mia se remarca faptul ca fiecare zona geografica a tarii are propriile obiceiuri care achizitioneaza acest tip de produse. Astfel transilvanenii sunt interesati, in primul rand, de raportul calitate/brand/pret. Ei se informeaza des prin vizite la magazine de specialitate, unde pot primi sfaturi pertinente si consultanta, iar cand intentioneaza sa achizitioneze gresie si faianta stiu exact ce anume doresc. Moldovenii se hotarasc greu, prin vizite succesive la magazinele de specialitate, dar cand o fac achizitioneaza cel mai bun produs de pe piata. Pentru ei conteaza foarte mult si ce spun cei din jurul lor.
Prin contrast, bucurestenii si muntenii au inceput sa adopte un comportament de consum de tip occidental spontan, caracteristic persoanelor foarte ocupate. Astfel, in momentul in care vad un produs care le satisface cerintele il cumpara fara a-i interesa de parerea celor din jur.
Competitia determina scaderea adaosului comercial
"In momentul de fata noi practicam un adaos comercial de 9,5 - 10%, destul de mic datorita competitiei care exista in acest moment pe piata.
Oricum tendinta este de scadere a adaosului comercial. Putem sa ajungem chiar pana in situatia unor firme din Vest care practica un adaos comercial 0 dar se axeaza pe servicii postvanzare", spune Ajoitei.
Potrivit estimarilor acestuia, piata totala a gresiei si faiantei este, in prezent, in jurul valorii de 200 milioane euro, cu o tendinta evidenta de crestere.
"Din aceasta cam 80% sunt produse destinate middle si lower class, dar acest procent este in eroziune, in sensul ca produsele de calitate superioara castiga din ce in ce mai mult teren", a mai declarat Ajoitei.
Logistica, mai mult de o treime din pretul marfii
Directorul general al Pazo Grup considera ca logistica, al carei cost este foarte ridicat, reprezinta circa o treime din pretul final al marfii. Ca exemplu, costurile suportate de Pazo Grup pentru transportul de marfa au crescut de la 25% din totalul cifrei de afaceri, in 2005, pana la 37 de procente, in acest an. Un factor care influenteaza cresterea excesiva a pretului logisticii il reprezinta impozitul ridicat care se aplica pentru transporturi, a precizat Ajoitei.
Acesta a subliniat ca daca autoritatile de la Bucuresti nu vor lua masuri in acest sens, firmele de profil vor fi fortate sa se inchida.
Pazo Grup este cel mai mare distribuitor de produse Marazzi din Europa Centrala si de Est.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Premieră pentru Revolut: Lansează refinanțarea creditelor
Sursa: futurebanking.ro
-
Psihologii dezvăluie cele 15 calități pe care femeile le caută în bărbații cu...
Sursa: kudika.ro
-
Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei: Nu îmi pun...
Sursa: wall-street.ro