Galeria Atelier Café din strada Gabroveni nr. 24 - un spatiu privat cu expunere si vanzare de arta moderna - recent inaugurat (impreuna cu cel din stada Selari nr. 7, cu acelasi statut) este gazda unei duble personale: Ion Salisteanu - Marin Gherasi

Galeria Atelier Café din strada Gabroveni nr. 24 - un spatiu privat cu expunere si vanzare de arta moderna - recent inaugurat (impreuna cu cel din stada Selari nr. 7, cu acelasi statut) este gazda unei duble personale: Ion Salisteanu - Marin Gherasim. Remarcam, nu demult, in editiile anterioare ale cotidianului nostru, inalta tinuta a celor doua galerii, al caror patron este Daniela Simionescu. Distinsa doamna face parte dintr-o familie de colectionari, mari iubitori de arta, care si-au propus sa vina atat in intimpinarea nevoii imperioase a plasticienilor de a-si expune opera intr-un loc select, cat si a virtualilor cumparatori - de buna seama oameni cu bani si cu gusturi artistice rafinate. Apreciem aceasta initiativa care nu face decat sa impuna un model, cu adevarat de clasa, in peisajul pietei de arta de la noi.

Rigoare si emotie in "Identitate si convergenta"

Prima expozitie, de asemenea cu vinzare, semnata de nume importante ale creatiei contemporane, ne permite o privire asupra operei celor doi pictori. Sub titlul generic "Identitate si convergenta", dubla expozitie din Gabrovreni 24 - prezentata de criticul si istoricul de arta Dan Haulica, presedinte de onoare al Asociatiei Internationale a Criticilor de Arta - poarta amprenta secretului mestesugaresc a unui riguros componist, a carui pictura "tot la emotie ajunge", pentru a-l cita pe Nicolae Steinhardt, care comenta astfel, in 1986, in paginile Revistei "Tribuna": "Meritul lui Marin Gherasim este de a fi creat o pictura care, paradoxal si antinomic, se impune ca deopotriva abstract-geometrica si emotional-fascinanta. Poate ca secretul e deslusit de binecunoscuta afirmatie a lui Kandinsky: opera de arta este expresia exterioara a unei necesitati interioare. Si care-i acea necesitate interioara? E actiunea vie si continua a ideii in mintea unui artist pentru care sensibilitatea si inteligenta nu sunt decat fetele unei aceleiasi tarii, unei nedespartite uimiri in contact cu simplicitatile structurale subiacente uriasei proliferari, nesfarsitelor subimpartiri (...)".

Visul naturii, realitate si interpretare

Astfel, "armurile", "scuturile", "absidele", si "vestitorii" - paradigme, poate modele ale zidirii inca din stadiul schitei, purtand semnatura lui Marin Gherasim - compun impreuna cu eseurile pe tema gradinilor, a ritmurilor vegetale inchipuite sau deslusite de catre Ion Salisteanu, adevarate partituri muzicale. Pentru ca "ascensiunea verdelui", intr-o senzuala cautare a luminii, puritatea acordurilor viole, frumusetea visului padurii - toate transpuse pe panza de Ion Salisteanu - sunt o glorificare a naturii care salveaza sufletele.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.