Odata cu adoptarea unui proiect de modificare a regulamentului taximetriei, fapt ce se va produce in luna octombrie, taximetristii vor fi obligati sa reduca pretul maxim per kilometru de la 8 la 3,5 lei.
Contrar informatiilor aparute in presa

Odata cu adoptarea unui proiect de modificare a regulamentului taximetriei, fapt ce se va produce in luna octombrie, taximetristii vor fi obligati sa reduca pretul maxim per kilometru de la 8 la 3,5 lei.
Contrar informatiilor aparute in presa, modificarea plafonului tarifar reprezinta singura schimbare la nivelul regulamentului in domeniu.
Astfel, odata cu modificarea tarifului maxim, s-a vehiculat si ca taxiurile care vor afisa o bulina rosie sunt acelea care practica tariful maxim, de 3,5 lei, in timp ce taxiurile cu bulina verde vor percepe maximul de 1,5 per kilometru parcurs.

"Primaria nu are cum sa schimbe legea"

Mai mult de atat, noile reglementari ar fi prevazut ca fiecare taxi sa aiba in dotare cate patru air-bag-uri.
Pe langa acestea, o alta prevedere ar fi fost obligatia soferilor de a schimba masinile de taxi o data la cinci ani, fapt contestat de presedintele Camerei Nationale a Taximetristilor din Romania, Toader Anghel. "Primaria nu are cum sa hotarasca acest lucru daca nu se schimba legea din domeniu, iar aceasta nu prevede asa ceva. Iar daca ar exista astfel de schimbari, reglementarile nu vor putea fi puse in practica decat incepand cu 2008. Autorizatiile pentru taxiuri se acorda pentru cinci ani", ne-a spus Anghel.

"Singurul lucru adevarat este in ceea ce priveste tarifarea"

Totodata, conform presedintelui CNTR, informatiile eronate aparute in presa au un fundament. "Faptul ca se vrea nu inseamna ca si asa va fi", a afirmat Anghel referindu-se la presupusele reglementari. "Singurul lucru adevarat este in ceea ce priveste tarifarea", a incheiat reprezentantul companiilor de taximetre.
Astfel, putem spune ca s-a luat in discutie, la nivelul Comisiei de Transporturi a Primariei, modificarea si a altor aspecte ale legii taximetriei, astfel incat sa se realizeze o aliniere cu normele din statele membre ale UE.
Unul dintre punctele proiectului se refera la conduita soferilor de taxi, care vor fi obligati, in cazul in care se va modifica legea, sa renunte la comportamentul reprobabil fata de client.
Astfel, taximetristii vor trebui sa isi cenzureze limbajul, sa nu mai fumeze in prezenta clientului si sa nu ii ceara acestuia bacsis. Referitor la normele ce impun o desfasurare impecabila a activitatii de taximetrie, dam drept exemplu o tara care, se pare, a pus un puternic accent pe domeniu.
Astfel, potrivit site-ului www.stiri24.ro, Consiliul Municipal din Glasgow, Marea Britanie, ii obliga pe soferii de taxiuri sa se supuna unui dress-code precis: "Toti soferii trebuie sa se imbrace elegant si sa aiba un aspect curat si ingrijit. In functie de compania pentru care lucreaza, soferii de taxi trebuie sa poarte o uniforma.
In cazul in care acest lucru nu este obligatoriu, soferii trebuie sa poarte camasa. Denimul, pantalonii scurti, tricourile si alte articole vestimentare sportive nu sunt acceptabile. De asemenea, parul trebuie sa fie pieptanat si curat".

Berceanu, nemultumit de Fly taxi

Ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu, s-a declarat, miercuri, nemultumit de contractul incheiat intre Aeroportul International Henri Coanda si firma de taximetrie Fly, care are astfel dreptul de a prelua turistii din apropierea terminalului de sosiri interne si internationale, relateaza Rompres. "Acel contract incheiat are anumite probleme, despre care nu vreau sa discut acum, dar ma deranjeaza cand ii vad pe acesti baieti care iau turistii si ii plimba prin Bucuresti pentru a le lua mai multi bani decat trebuie", a spus Radu Berceanu, care a constatat, impreuna cu ziaristii, ca aproximativ cinci taxiuri ale firmei Fly se aflau la intrarea in aeroport.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.