Compania Arctic, care detine cea mai mare cota pe piata electrocasnicelor din Romania, va atinge in 2006 o cifra de afaceri de 180 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 20% fata de anul precedent, au anuntat ieri oficiali ai companiei.
Compania Arctic, care detine cea mai mare cota pe piata electrocasnicelor din Romania, va atinge in 2006 o cifra de afaceri de 180 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 20% fata de anul precedent, au anuntat ieri oficiali ai companiei.
"In conditiile actuale de piata, anul 2006 a reprezentat un an de crestere pentru Arctic, un an in care am urmarit indeaproape cele doua obiective ale companiei: de intarire a pozitiei de lider al pietei romanesti de electrocasnice si de transformare a fabricii de la Gaesti in cea mai mare unitate de productie de aparate frigorifice din Europa Centrala si de Est", a declarat Ugur Kayali, director general Arctic, companie care face parte din Grupul Arçelik (Turcia).
Rezultatele estimate de Arctic pentru tot anul 2006 au la baza investitii de peste 10,3 milioane euro. "Investitiile facute de Arctic anul acesta vizeaza cresterea capacitatii de productie, dezvoltarea unor noi game de produse si alinierea tehnologiei la standardele de calitate Arçelik, dar si dezvoltarea infrastructurii, prin construirea unui nou depozit in cadrul fabricii de la Gaesti", a declarat Ugur Kayali.
Potrivit reprezentantilor companiei, un motor important de crestere pentru Arctic in 2006 l-au reprezentat exporturile. In prima jumatate a anului, volumul exporturilor a crescut cu 66% in comparatie cu anul trecut. Europa constituie in continuare o piata importanta pentru Arctic pentru exportul de aparate frigorifice, lucru dovedit anul acesta prin penetrarea unor noi piete de desfacere, precum Italia, Finlanda sau Estonia.
Pe langa Europa Centrala si de Est, exporturile vizeaza pentru perioada urmatoare Orientul Mijlociu si Africa. In Romania, reprezentantii companiei previzioneaza o crestere a volumului vanzarilor de 9% pana la sfarsitul anului, ceea ce reprezinta o crestere valorica de circa 4% comparativ cu anul 2005, atingand cifra de 106 milioane euro. "Piata romaneasca de electrocasnice este una dinamica si matura, atat in privinta producatorilor, canalelor de distributie si serviciilor, cat si din punctul de vedere al evolutiei cerintelor consumatorilor. Arctic a inteles aceasta dinamica si vine in intampinarea consumatorilor cu o gama de produse adaptata nevoilor si asteptarilor romanilor", a declarat Monica Iavorschi, director de Marketing si Vanzari.
Obiectivele Arctic Gaesti se pliaza dupa proiectele de extindere si dezvoltare ale Grupului, numarul trei pe piata europeana de electrocasnice, care preconizeaza ca pana in 2010 sa inregistreze o crestere constanta a vanzarilor nete de circa 14% pe an. Strategia implementata de companie pentru a sustine aceasta crestere s-a orientat catre deschiderea unor noi facilitati de productie - Rusia - si penetrarea unor noi piete de desfacere - China si SUA -, preconizand ca rezultat o cifra de afaceri consolidata de 3,4 miliarde euro in 2006.
Arctic face parte din grupul Arçelik, unul dintre primii trei producatori de aparatura electrocasnica din Europa. Companie cu peste 50 de ani de traditie, Arçelik este prezenta pe pietele a peste 100 tari la nivel global si a avut in 2005 o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.

9AM recomanda:

Vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri?
Urmareste-ne si pe Facebook

TI-A PLACUT ACEST ARTICOL?

Aboneaza-te la 9AM pentru a primi articole similare.

Sau
Aboneaza-te prin