Grupul suedez va cumpara pachetul de 6% din actiunile Nissan Diesel, ramase sub controlul Nissan Motor, pentru 500 milioane de coroane. Totodata, Volvo va aloca 3,5 miliarde de coroane achizitiei unor actiuni preferentiale, detinute de Nissan Motor si de mai multe institutii bancare, asupra carora isi poate exercita dreptul de cumparare in intervalul 2008-2014. "Impreuna, aceste participatii reprezinta 46,5% din actiunile Nissan Diesel", se arata intr-un comunicat al Volvo.
Compania intentioneaza sa controleze 41,9% din actiunile Nissan Diesel pana la 1 aprilie 2008.
In luna martie, Volvo a cumparat 13% din actiunile detinute de Nisan Motor la Nissan Diesel, pentru 1,5 miliarde de coroane, devenind astfel cel mai important investitor al Nissan Diesel. Tot atunci, Volvo a primit dreptul de optiune pentru achizitia diferentei de 6% din actiunile Nissan Diesel pe care le mai detinea Nissan Motor, care va putea fi exercitat in cursul urmatorilor patru ani. Cotatia actiunilor Nissan Diesel, ultimul dintre cei patru producatori japonezi de camioane, a crescut cu 7,7% dupa anuntarea tranzactiei, coborand ulterior la 466 yeni. Titlurile Volvo au fost cotate la 472 coroane, in scadere cu 0,12%. Nissan Motor, al doilea mare constructor auto japonez, este controlat in proportie de 44% de grupul Renault.
Nissan a anuntat ca ar putea inregistra in contabilitate un castig extraordinar, obtinut din vanzarea pachetului de actiuni in prima jumatate a anului fiscal, iar un purtator de cuvant al companiei a afirmat ca impactul acestui venit nu va fi foarte mare. Nissan incheie primul semestru de activitate din acest an pe 30 septembrie.
Desi actionarii Volvo exercita presiuni asupra companiei pentru lansarea unui program de returnare de fonduri catre investitori, firma a anuntat ca intentioneaza sa efectueze mai intai o serie de achizitii in domeniu. Volvo negociaza, de asemenea, achizitia unei participatii la producatorul de camioane indian Ashok Leyland, potrivit cotidianului Times din India. Producatorii de camioane din Europa si Japonia, regiuni ale caror piete au ajuns la maturitate, se aliaza in cautarea unor noi oportunitati de dezvoltare in Asia.
Astfel, conglomeratul german MAN a lansat o oferta pentru preluarea companiei suedeze Scania, iar DaimlerChrysler, cel mai mare producator mondial de camioane, care controleaza compania japoneza Mitsubishi Fuso Truck & Bus, intentioneaza sa extinda legaturile cu producatorii indieni de profil Tata Motors si Eicher Motors.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Go big or Go home: cum să te extinzi în Silicon Valley ca firmă din România
Sursa: start-up.ro
-
Google Green Light este soluția software care poate fluidiza traficul în România
Sursa: green.start-up.ro
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
România a avut cea mai mare rată a inflației din UE în februarie
Sursa: futurebanking.ro
-
Tarot online: Se teme că te poate pierde?
Sursa: kudika.ro
-
Ministrul Energiei: Reactorul nuclear de la Doicești va fi cu 20-30% mai...
Sursa: wall-street.ro