Mai putin de un sfert din populatia activa care locuieste in mediul urban si-a donat cele doua procente din impozitul pe venit catre organizatii nonprofit, rezulta dintr-un sondaj telefonic realizat de Organizatia Salvati Copiii.
Conform Media

Mai putin de un sfert din populatia activa care locuieste in mediul urban si-a donat cele doua procente din impozitul pe venit catre organizatii nonprofit, rezulta dintr-un sondaj telefonic realizat de Organizatia Salvati Copiii.
Conform Mediafax, lipsa de informare si barierele administrative sunt principalele motive pentru care romanii au refuzat sa directioneze cei doi la suta din impozit catre organizatiile neguvernamentale. Aproape 40 la suta din respondentii studiului nu au auzit niciodata de legea care le permite sa dicteze destinatia a doi la suta din impozitul pe care il platesc anual, iar dintre cei care sunt la curent cu prevederile legii, doar 38,9 la suta si-au exercitat dreptul de a sustine financiar o cauza de interes public. Ceilalti romani, care cunosteau legea, au preferat sa nu-si exprime optiunea de caritate. Potrivit studiului, romanii ar dori sa primeasca informatii pe aceasta tema prin intermediul liniilor telefonice gratuite, al Internetului, al postei si al presei.

Proceduri complicate

De asemenea, dintre persoanele care au auzit de lege, doar 8,6 la suta s-au declarat in defavoarea acestei forme de donatie catre ONG-uri, iar restul ar face acest lucru daca ar primi toate instructiunile necesare (33,9 la suta), daca ar exista o institutie care sa se ocupe de proceduri (33,5 la suta) sau daca ar avea convingerea ca banii ajung unde trebuie (2,4 la suta).
Romanii ar mai prefera ca firmelor la care lucreaza sa le fie delegate procedurile de donatie. Pentru a dona doi la suta, acestia trebuie sa completeze un formular special, care nu le este expediat prin posta de catre administratiile financiare, ei trebuind sa-l solicite separat si sa ataseze si copia fisei fiscale - efort de natura sa descurajeze multi potentiali donatori, in opinia Organizatiei "Salvati Copiii". Respondentii apartin populatiei urbane active (la data sondajului detineau un loc de munca).


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.