Grupul auto germano-american va prelua pachetul majoritar de actiuni de la Autorom la 1 ianuarie 2007.

Reprezentantii Autorom au anuntat ieri ca DaimlerChrysler AG va prelua, prin jointventure-ul DaimlerChrysler Automotive Romania S
Grupul auto germano-american va prelua pachetul majoritar de actiuni de la Autorom la 1 ianuarie 2007.

Reprezentantii Autorom au anuntat ieri ca DaimlerChrysler AG va prelua, prin jointventure-ul DaimlerChrysler Automotive Romania SRL, 51% din actiunile importatorului marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Dodge si Jeep pe piata romaneasca. Preluarea va fi realizata la 1 ianuarie 2007. In urma acestui proces, subsidiara din Romania a concernului germano-american va prelua activitatea de import, marketing si vinzari pentru cele cinci marci. Anterior, Dragos Draghici, directorul de investitii al holdingului Tiriac Auto, a declarat ca din momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana grupul international doreste sa fie prezent direct pe piata auto de la noi.

DaimlerChrysler AG a infiintat, in luna august, firma DaimlerChrysler Automotive Romania, cu domeniul principal de activitate comertul cu autovehicule.

Inca cinci marci

Grupul Tiriac Auto a functionat ca distribuitor general al concernului international in Romania inca din 1991. Autorom, care face parte din Tiriac Auto, are 130 de angajati, acestia urmind sa fie preluati de DaimlerChrysler Automotive Romania. In afara de Autorom, holdingul controleaza inca cinci importatori auto: Hyundai Auto Romania, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading si Premium Auto, care vind modelele marcilor Hyundai, Ford, Mazda, Mitsubishi si Jaguar.

Vinzari cu 65% mai mari

In primul semestru al acestui an, Tiriac Auto a consemnat o crestere de 65% a vinzarilor, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, atingind 12.207 unitati. La sfirsitul primelor sase luni, Mercedes a fost comercializat in 812 unitati, Smart si-a gasit 27 de cumparatori, in timp ce Dodge a atras numai sapte clienti. Pentru Chrysler au optat 79 de clienti si 132 pentru modelele marcii Jeep. Vinzarile grupului Tiriac Auto au crescut cu 50% pe ansamblul anului 2005, ajungind la 17.683 de unitati, datorita trendului rapid consemnat de intreaga piata auto si dezvoltarii retelei teritoriale.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.