Daca urmatorul proprietar al Daewoo Automobile Craiova nu va fi General Motors, numele de Daewoo va trebui schimbat.

Statul roman si-ar putea face un cadou cu ocazia sarbatorilor de iarna, cind se asteapta ca uzina din Craiova sa ias
Daca urmatorul proprietar al Daewoo Automobile Craiova nu va fi General Motors, numele de Daewoo va trebui schimbat.

Statul roman si-ar putea face un cadou cu ocazia sarbatorilor de iarna, cind se asteapta ca uzina din Craiova sa iasa de sub umbrela etatista. Pina atunci, Ministerul Economiei si Comertului va deveni, prin intermediul Automobile Craiova SA, actionarul majoritar al Daewoo Automobile Craiova la mijlocul lunii octombrie. Atunci va fi finalizata tranzactia privind preluarea a 51% din pachetul de actiuni controlat de compania coreeana Daewoo Motor pentru suma de 60 de milioane de dolari.

In 1999, cind s-a realizat preluarea a 51% din Automobile Dacia de catre constructorul francez Renault, statul roman a primit pentru pachetul majoritar 50 de milioane de dolari. Printre obligatiile impuse Renault, in contractul de privatizare se prevedea realizarea unor investitii de 220 de milioane de dolari in patru ani.

Potrivit unor surse guvernamen-tale, viitorul proprietar al uzinei de la Craiova va fi obligat, prin contract, sa scoata pe piata un model nou in cel mult doi ani.

Cel mai interesant aspect priveste insa identitatea noului proprietar. Printre cei interesati sa preia Daewoo Automobile Craiova se numara General Motors, Ford Motor, Renault-Nissan si Chevy Automobile.

Oficialii romani ai Renault-Nissan au respins zvonurile conform carora alianta ar fi interesata de preluarea Daewoo pentru a produce modele Logan la Craiova, argumentind ca Dacia are destule capacitati de productie la Pitesti. In orice caz, cel mai dur duel va fi intre General Motors, cel mai mare producator de automobile la nivel mondial, si principalul sau concurent - Ford. In 1999, grupul coreean Daewoo a intrat in faliment, fiind cumparat partial de GM. In aceasta tranzactie nu a fost insa inclusa si fabrica din Romania. Prin urmare, GM a negociat deja cu Ford si Renault-Nissan ca viitorul proprietar sa poata mentine numele de Daewoo pentru o perioada de maximum 24 de luni de la data preluarii. Asadar, daca GM nu va fi cistigator, Daewoo din Romania va trebui sa-si gaseasca un alt nume.

Un alt aspect care face si mai interesanta preluarea fabricii de la Craiova este ce se intimpla pe plan international. GM si Renault-Nissan sint, in prezent, in tratative pentru crearea unei aliante in trei la nivel mondial. Daca acest pact se va concretiza, piata romaneasca de automobile va deveni o scena mai mica pentru confruntarile care se duc la nivel mondial. Ford, cel mai important concurent pentru GM, ar putea fi interesat de producerea unui model care sa gaseasca ac de cojocul monopolistului Logan. De altfel, surse guvernamentale crediteaza Ford cu prima sansa pentru achizitia uzinei din Craiova.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.