Teverista Monica Ghiurco a petrecut o vacanta de cinci stele in Grecia. "Am mers in Creta, in partea de nord-est a insulei, impreuna cu prietenul meu.
Eu am ales destinatia, restrictionata fiind de timp, am preferat sa nu mergem departe si neaparat cu avionul, ca sa nu pierdem vremea pe drum.
In plus, eu nu vazusem pana acum litoralul grecesc si voiam sa ma conving cu ochii mei ca faima turismului lor nu este vorba goala. Si m-am convins. Hotelul pe care l-am ales este amplasat foarte interesant intr-un golf particular, la cativa kilometri de orasul Agios Nikolaos, si aratacel putin bizar atunci cand ajungi: de pe sosea nu vezi decat un singur nivel - receptia, care este la ultimul etaj - cel superior.
Iar restul hotelului coboara in cascada, pe peretele stancos, pana la nivelul marii, agatat printre flori si palmieri, cu tot cu piscina imensa cu apa de mare, gratie careia am reusit si eu sa inot - ma rog, e un fel de a spune...
Am fost inspirata si la alegerea perioadei, pentru ca hotelul era deja aproape plin. Si, desi era foarte cald, briza care batea destul de puternic spre hotel facea aerul foarte placut.
Am tinut neaparat sa fie hotel de 5 stele. Si chiar a fost. Nu eram nevoiti sa traversam soseaua principala ca sa ajungem pe plaja, asa cum din pacate sunt nevoiti sa faca multi turisti neatenti la acest aspect atunci cand sondeaza Internetul sau agentiile de turism.
Serviciile au fost pe masura. Personalul, aproape insesizabil ca prezenta, profesionist si amabil. Toate la dispozitia turistului, inclusiv seri cu specific si program artistic traditional.
Bucataria a fost la inaltime - cu specific cretan si mediteranean (mult peste, ulei de masline, ierburi si fructe de mare). Masa de seara era servita in restaurantul amplasat la cativa metri de mare, iar managerul hotelului oferea receptii-surpriza. Am inchiriat o masina pe care am tinut sa o conduc eu, desi nu am decat de vreo patru luni carnetul de sofer.
Am vizitat cam toata regiunea, pe cativa zeci de km. Ne-am si ratacit incapatanandu-ma sa ajung la o manastire, anuntata de un indicator de pe care lipsea distanta, pe un drum ingust care urca vertiginos, si parca nu se mai termina. S-a terminat si asfaltul la un moment dat si dupa vreo jumatate de ora de urcare abrupta ne-am decis sa ne intoarcem.
Nu prea a fost nimic sa-mi displaca, chiar si restrictiile de viteza erau OK, poate doar claxoanele care ma grabeau atunci cand incetineam ca sa ma bucur si eu de peisaj.
Mergeam regulamentar, dar se pare ca nu toti cei care circulau erau turisti. Lumea mai avea si treaba...
Am incercat sa ma tin departe de shopping, ca doar era o vacanta de odihna! Dar mi-am luat un coral imens si bineinteles cadouri pentru familie si prieteni. A fost intr-adevar o vacanta reusita".

Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National

Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.