Pilotii de Formula 1 care vor concura miine, la Istanbul, sint cazati in Europa, dar vor alerga in Asia.

21 august 2005 a fost data in care, in partea asiatica a Turciei, se inaugura Istanbul Otodrom, evenimentul marcind a 14-a etapa
Pilotii de Formula 1 care vor concura miine, la Istanbul, sint cazati in Europa, dar vor alerga in Asia.

21 august 2005 a fost data in care, in partea asiatica a Turciei, se inaugura Istanbul Otodrom, evenimentul marcind a 14-a etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, din sezonul trecut. Pleca din pole-position si cistiga cursa Kimi Raikkonen, care si numai prin prisma acestui amanunt porneste favorit miine, in a 14-a etapa a sezonului 2006. Michael Schumacher nu a contat in respectiva etapa, el abandonind dupa 32 de tururi, in timp ce Fernando Alonso termina imediat in spatele lui Raikkonen, dupa ce il depasea in penultimul viraj pe un alt pilot de la McLaren, Juan Pablo Montoya, care tocmai facuse o eroare de pilotaj.

15 ani cu Schumi

Acum, Alonso are zece puncte avans fata de Michael Schumacher, insa fiabilitatea monoposturilor Renault este intr-o scadere vizibila. Mai mult, FIA a decis interzicerea sistemului de amortizare a vibratiilor (mass dampers), utilizat in mod special de Renault, lucru care nu poate decit sa il bucure pe septuplul campion mondial. "Daca nu ar fi crezut in calitatile acestui sistem, nu l-ar fi utilizat, deci este posibil ca, fara acest sistem, monoposturile sa devina mai lente. Decizia de a se interzice acest sistem a fost luata si trebuie acceptata, chiar daca ne place sau nu", a declarat vizibil incintat pilotul german. Pentru Schumacher, acest weekend are si o importanta istorica deosebita, ieri implinindu-se 15 ani de cind tinarul Michael debuta in Formula 1, in padurea belgiana de la Spa. Rula pentru Jordan-Ford si il avea coleg pe veteranul Andrea de Cesaris, un pilot cu 11 ani de experienta in Marele Circ. Prima cursa oficiala din cariera germanului s-a incheiat prost, el fiind nevoit sa abandoneze inca din primul tur, din cauza unor probleme cu ambreiajul.

320,5 km/ora

Intre timp, Schumacher a mai alergat in 244 de Grand Prix-uri, a cistigat 89 dintre ele, de 68 de ori a plecat din pole-position, de 74 de ori a fost inregistrat cu cel mai bun timp pe pista, iar in 151 de Mari Premii a incheiat pe podium. Miine, la Istanbul (ora 15.00, in direct la TVR 1), el are sansa de a se relansa in lupta pentru a opta coroana a lumii Formulei 1. Ca si la Imola si Interlagos, alte doua circuite dragi lui Schumacher, la Istanbul se alearga in sens invers acelor de ceasornic, deosebirea fiind ca in Turcia aderenta lasa de dorit. Cu toate acestea, combinatia aerodinamica/motor tinde sa caracterizeze circuitul de la Istanbul drept unul de viteza, maximumul putind atinge 320,5 km/ora. Anul trecut, cel mai rapid tur i-a apartinut lui Montoya, timpul 1:24.770, ceea ce corespunde unei viteze medii de 226,693 km/ora.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.