11 miliarde de dolari a dat toata lumea pe televizoare cu cristale lichide, in al doilea trimestru al anului.

Vinzarile mondiale de televizoare cu cristale lichide (LCD) s-au plasat la 9,4 milioane de unitati in trimestrul doi al anulu
11 miliarde de dolari a dat toata lumea pe televizoare cu cristale lichide, in al doilea trimestru al anului.

Vinzarile mondiale de televizoare cu cristale lichide (LCD) s-au plasat la 9,4 milioane de unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 135% fata de perioada similara a anului 2005, liderul pietei fiind Philips Electronics, potrivit firmei de cercetare de piata Display Search, citata de Reuters. In raportul companiei americane de cercetare se arata ca ponderea televizoarelor LCD pe piata mondiala a ecranelor tv a crescut la 22% in perioada aprilie-iunie, de la 17% in primele trei luni ale acestui an. Companiile cu cele mai mari vinzari au fost, dupa Philips, Samsung Electronics, cu o cota de piata de 13,1%, urmata de Sharp, cu 11,8%. In ceea ce priveste veniturile obtinute din vinzare, cresterea a fost de 138%, la 11,3 miliarde de dolari, echivalentul a 47% din piata mondiala de televizoare, in conditiile in care producatorii s-au concentrat asupra modelelor de dimensiuni mari, care aduc profituri mai mari. Sony si-a mentinut prima pozitie, cu o cota de piata de 16%, urmata de Samsung, cu 15,4%, respectiv Philips, cu 11%. Si in Romania este asteptata o crestere a pietei, o data cu reducerea de taxe vamale la importurile de astfel de produse din Asia, dupa integrarea in UE.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.